پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: قطعات جدیدی از پروژه اتصال استان ایلام به شبکه راه آهن ریلی در آینده نزدیک اجرایی می شود.

 




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، عبدالله بهادری روز دوشنبه اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه استان راه آهن است، این پروژه با توجه به اهمیت و ضرورتی که برای احداث آن وجود دارد از سال ۹۱ استارت خورد اما به دلایل محدودیت‌های اعتباری متوقف شد.

وی بیان کرد: برای اجرای راه آهن استان می بایست تمامی جوانب زیست محیطی بخصوص بحث آلودگی صوتی و حفظ فاصله با شهرها به جهت توسعه آینده شهرنشینی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مطالعه مسیر راه آهن در استان ایلام تا حد امکان سعی شده ضمن رعایت نکات فنی در بحث شیب‌ها و قوص ها، کمترین خسارت به زمین‌های کشاورزی و منابع طبیعی وارد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام آینده نگری در اجرای طرح های عمرانی بخصوص بحث ریلی و جاده ای را از نکات مهم توسعه دانست و یادآور شد: اهداف بلندمدت در اجرای طرح راه آهن استان دیده شده است.

بهادری تاکید کرد: عملیات اجرایی قطعات اول اتصال استان ایلام به شبکه ریلی از سمت استان‌های کرمانشاه و خوزستان در حال انجام می باشد.

به گزارش ایرنا، پروژه راه آهن ایلام از اسلام‌آباد کرمانشاه آغاز و به سمت ایلام ادامه یافته و سپس از مهران و دهلران به اندیمشک خوزستان ۷۴ کیلومتر طول دارد که در این مرحله عملیات اجرایی ۱۷.۵ کیلومتر آن با اعتبار مشخص آغاز شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان