پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیر امور آبفای چرداول گفت: با تلاش گروه های ویژه این شرکت مشکل چندین ساله کمبود آب روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت این شهرستان رفع شد.




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام، جعفر محمدی روز سه شنبه اظهار داشت: با توجه به کمبود آب چندین ساله در روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت بخش شباب در فصل تابستان، کارکنان آبفای شهرستان چرداول در اقدامی جهادی نسبت به رفع این مشکل اقدام کردند.

وی افزود: جهت رفع مشکل و تقویت فشار آب انشعاباتی که از خط انتقال چاه منطقه به مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی استفاده می شد، قطع و آب چاه مستقیم به مخزن انتقال یافت.

مدیر امور آبفای چرداول یادآور شد: در ادامه خروجی مخزن از ۲،۵ به ۶ اینچ افزایش یافت و از خط انتقال ۱٫۵ کیلومتری به سمت روستاهای مذکور ۲ خط انتقال ۹۰ میلیمتری جهت آبرسانی به روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت منشعب شد.

محمدی با تاکید بر شستشو و گندزدایی مخزن ذخیر آب روستاهای سنگ سفید، لتاب و دارتوت بخش شباب، از تجهیز و راه اندازی چاه یدک مجتمع آبرسانی “تنگ کورگ” بعد از وقفه ای ۱۴ ساله خبر داد و اظهار داشت: با همت و تلاش جهادی نیروهای فنی واحد برق و نصب شناور آبفای استان، چاه یدک تنگه کورگ بعد از وقفه ای ۱۴ ساله مجددا فعال و راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: چاه یدک کورگ به عمق ۱۷۴ متر برای مواقع بحران و اضطرار جهت آبرسانی به ۳۳ روستای بخش زاگراس تعبیه شده بود که با حمایت مدیرعامل  معاونت توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفای استان، با نصب الکتروپمپ شناور ، کابل و تابلو برق تجهیز و با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: خرداد ماه سال جاری مقدار ۱۸۵۰ متر توسعه و اصلاح خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح شهرستان بصورت امانی انجام گرفت که می تواند کمک شایانی به جلوگیری از هدررفت آب و ارائه خدمات بهتر به مشترکین گرامی شهرستان چرداول کند.

مدیر امور آبفای چرداول همچنین از توسعه ۱۰۰ متر شبکه توزیع آب شرب محله فرهنگیان شهر سرابله با لوله ۱۱۰ میلی متر و با جمعیت تحت پوشش ۱۵ خانوار جدید خبر داد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان