جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با اشاره به اینکه شهرداری و دهیاری‌ها نقش اساسی در رشد، بالندگی و توسعه پایدار شهرها و روستاها دارند، گفت: کارآمدسازی شهرداری ها با واگذاری مسوولیت به افراد خلاق میسر می شود.

 




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام ، حسن بهرام نیا روز سه شنبه در پیامی به مناسبت ۱۴ تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها بیان کرد: ۱۴ تیرماه به نام روز شهرداری ها و دهیاری ها نامگذاری شده و این روز فرصت مغتنمی است تا از مجموعه تلاش ها، زحمات و خدمات ارزشمند، خالصانه و بی منت دست اندر کاران حوزه شهری و روستایی تقدیر بعمل آید.

در پیام استاندار ایلام آمده است: واضح است که توسعه و آبادانی یک کشور در گرو توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای آن کشور است. از این رو پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار هر منطقه ای با اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های شهرها و روستاهای آن منطقه امکان پذیر است.

بهرام نیا تاکید کرد: در این راستا کارآمدسازی شهرداری ها و دهیاری ها تنها با واگذاری ماموریت های اساسی توسعه شهری و روستایی به منابع انسانی خلاق و پویا و بهره گیری از تشکل های مردم نهاد، ایجاد سرمایه‌گذاری و درآمدزا بودن و ایجاد مشارکت های اجتماعی قابل دسترسی است تا در نهایت کار و تلاش و خدمات آنها به رضایتمندی مردم منجر شود.

در این پیام استاندار ایلام ضمن گرامیداشت ۱۴ تیر ماه روز شهرداری ها و دهیاری ها، از تلاش ها و خدمات شبانه روزی کارگران، کارکنان و مدیران شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قدردانی و از درگاه خداوند متعال سلامتی و موفقیت همگان را مسئلت کرد.

چهاردهم تیر در تقویم رسمی کشور، بنام روز «شهرداری و دهیاری» نامگذاری شده است. بر اساس قانون شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان دو نهاد و سازمان عمومی غیر دولتی، عهده دار وظایف و مسؤلیت های متعددی در زمینه خدمات رسانی به مردم و برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با توسعه و پیشرفت شهرها و روستاها در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و خدماتی و تفریحی هستند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان