پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

فاز اول بیمارستان رازی آماده افتتاح و بهره برداری است

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۰۹:۴۵ چاپ کدخبر: 18346

آفتاب ایلام | سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق برآوردها فاز اول بیمارستان رازی آماده افتتاح و بهره‌برداری است و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آن نیز آماده خدمت به مردم و بیماران می‌باشد.

 

به گزارش آفتاب ایلام ،از ایلام؛ دکتر جاسم محمدی در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات و چالش‌های فراروی راه‌اندازی این بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام با حضور بسطامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تمام توان خود را برای راه‌اندازی بیمارستان به کار گرفته و افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان رازی یکی از دیرینه‌ترین انتظارات مردم شریف استان است که خوشبختانه در آستانه تحقق قرار دارد.

وی افزود: طبق برآوردها فاز اول بیمارستان رازی آماده افتتاح و بهره‌برداری است و نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات آن نیز آماده خدمت به مردم و بیماران می‌باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تامین تجهیزات اولیه بیمارستانی بر عهده وزارت بهداشت است و تقریباً فراهم شده‌اند، اما تجهیزات استراتژیک و محوری بیمارستان شامل سنگ شکن، ای‌آرسی‌تی، سی‌تی اسکن، رادیوتراپی در اولویت اولیه وزارت بهداشت قرار ندارد و ممکن است تهیه آن اندکی زمان ببرد و برخی از این دستگاه‌ها در استان وجود ندارند.

موانع راه اندازی بیمارستان رازی باید برطرف شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با قدردانی از مجاهدت‌های کلیه مسئولان و پرسنل زحمت‌کش دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دوران سخت مقابله با بیماری کرونا، گفت: مقابله با این بیماری و مهار آن از شاهکارهای بزرگ دولت آیت الله‌ رئیسی است که امروز با همت و کار جهادی دولت کریمه و ایثار و فداکاری همکاران حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور، به لطف خداوند متعال امید به زندگی مردم دوباره بازگشته است.

علی اکبر بسطامی ادامه داد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی عزیزانی هستند که برآیند تلاش آنان، سلامت مردم است و از سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز کشور، بیمار بودن نظام بودجه‌ریزی است که عمدتاً بر اساس قدرت چانه‌زنی برای آن تصمیم گیری می‌شود و اگر قانون حاکم شود، نیازی به رایزنی و پیگیری برای جذب اعتبارات نخواهد بود، زیرا قانون و عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات حرف اول را می‌زند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هر زمینه ای نگاه جزیره‌ای وجود داشته باشد و وحدت در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حاکم نباشد، مشکلات و چالش‌ها نیز خود را نشان خواهند داد و در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد که قبل از اینکه زیرساخت یک پروژه فراهم شود، امورات فرعی بر امورات اصلی ارجحیت پیدا کند که متاسفانه در برخی از امورات به دلیل این نگاه بخشی و جزیره‌ای؛ به کلیت یک امکان در سطح استان توجه نمی‌شود.

وی گفت: در این نشست باید بررسی کنیم که مدیران دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط با راه‌اندازی بیمارستان، چه اقدامات و خدماتی برای راه‌اندازی آن داشته‌اند. زیرا تکرار این جلسات و بیان مکرر مسائل و مشکلات، نشانگر این است که اقدامات لازم انجام نشده و همچنان مشکلات به قوت خود باقی مانده‌اند. مردم شریف استان محب اهل بیت(ع) هستند و این یک فرصت ارزشمند و معنوی برای استان ایلام است که باید در راستای ارتقاء امکانات و زیرساخت‌ها، از این فرصت ارزشمند به خوبی بهره گیری کنیم.

بسطامی ادامه داد: بیمارستان رازی متعلق به دانشگاه علوم پزشکی نیست، بلکه متعلق به تمام مردم استان و حتی مردم شریف ایران اسلامی در اربعین حسینی می‌باشد که برای انتقال مشکلات، چالش‌ها و نیازمندی‌های حوزه سلامت و اختصاص اعتبارات بیشتر به دانشگاه علوم پزشکی نیاز است نمایندگان، استاندار و رییس دانشگاه را در این رابطه یاری نماییم زیرا اگر همه در کنار هم باشیم، قطعآ در سطح ملی در راه تحقق اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت، تاثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های استان راه‌اندازی بیمارستان رازی است و مسائلی هم‌چون آب، برق، فاضلاب و راه دسترسی، مشکلاتی هستند که در حال حاضر مانع از راه‌اندازی بیمارستان رازی شده‌اند و از مسئولان آب و فاضلاب، برق، راه و شهرسازی و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها که مرتبط با راه‌اندازی این بیمارستان هستند، انتظار داریم در کنار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای رفع چالش‌ها و مشکلات فراروی راه‌اندازی بیمارستان احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند و به افتتاح و بهره‌برداری آن کمک نمایند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان