جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام از افزایش نظارت بر روند توزیع کود در استان خبر داد و تاکید کرد این نظارت‌ها برای تامین کود موردنیاز کشاورزان است.

به گزارش آفتاب ایلام ،آیت جمالی در این باره  افزود: با تلاش‌های انجام شده تا تیرماه سال جاری بیش از 7 هزار تن کود ازته استان تامین و توزیع شده و روند توزیع فعال است.

وی اظهار داشت: میزان کود توزیعی امسال کمی بیش از میزان کودی است که در سال 1400 جذب و توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام سپس به افزایش اقدامات نظارتی در بحث توزیع کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: اختلاف قیمت کود یارانه‌ای و بازار آزاد باعث ایجاد صف خرید بیش از حد نیاز در بازار شده از این رو با تشدید اقدامات نظارتی درصدد هستیم کودهای یارانه‌دار به نحو مطلوبی تنها در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

جمالی ضمن موثر دانستن تغذیه گیاهی در افزایش تولید گفت: کشاورزان باید با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستانها، کودها را زمانی استفاده نمایند که بارندگی بیش ازحد باعث شسته شدن آن نشود و در روی دیگر سکه با عدم بارندگی مواجه نشوند.

در استان 607 هزار نفری ایلام حدود 90 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان ایلام با بیش از 24۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه 683 هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان