جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
رییس کل دادگستری ایلام:

رسانه ها مردم را با ویژگی های سامانه ثنا آشنا کنند

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ ۲۰:۰۰ چاپ کدخبر: 18353

آفتاب ایلام | رییس کل دادگستری ایلام از عموم اصحاب رسانه و خبرنگاران استان خواست مردم را با ویژگی های سامانه ثنا در جهت رسیدگی به پرونده های قضایی آشنا کنند.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام‌، عمران علیمحمدی محمدی روز سه شنبه در نشست خبری شورای قضایی با اصحاب رسانه اظهار داشت: از اصحاب رسانه انتظار داریم جهت آشنایی مردم با نوآوری‌های روز در سیستم قضایی و استفاده حداکثری مردم از سامانه‌هایی چون ثنا دادگستری را یاری کنند.

وی افزود: شفافیت، اطلاع رسانی به موقع و اقناع افکار عمومی سرلوحه دادگستری ایلام در دوران جدید است.

رییس کل دادگستری ایلام تاکید کرد: ارتباط وثیق با مردم، کاهش ورودی پرونده‌های قضایی، رفع اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع، ایجاد فضای مناسب برای اجرای عدالت و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دادگستری از مهم‌ترین اهداف دادگستری ایلام برای ایجاد شرایط هر چه مناسب‌تر جهت اجرای عدالت در استان ایلام است. 

علی محمدی یادآور شد: شورای رهنمون قضایی برای نخستین بار در کشور در استان ایلام با همکاری ۱۹ نفر از قضات پیشکسوت و باسابقه استان تشکیل شده و ۱۰ خواسته اول حقوقی و ۱۰ جرم اول استان احصاء و سعی شده است توسط این شورای رهنمون و در جهت کمک به قضات، ضعف‌های دادرسی و اطاله دادرسی رفع و کاهش داده شود.

وی ورود مناسب رسانه های استان ایلام به مقوله پیشگیری را ارج نهاد و عنوان کرد: پیشگیری در سند تحول قضایی تحت عنوان ماموریت پنجم قوه در نظر گرفته شده است که باید نظر نخبگان در آن لحاظ شود و در همین راستا از قضات، اساتید دانشگاه، روانشناسان، جامعه‌شناسان، اهالی رسانه و... برای همفکری، شناسایی آسیب ها و ارائه راه حل ها جهت پیشگیری از وقوع جرم تقاضای همکاری داریم.

رییس کل دادگستری ایلام اضافه کرد: ایلام برترین استان از حیث سلامت قضات و دستگاه قضایی است و اعتقاد داریم بسیاری از ناراحتی‌ها و شکایات مردم به علت عدم اطلاع از نوع کار و شیوه عملکرد قضات است و با این وجود، نظارت و ارزشیابی قضات جهت رفع دغدغه و نگرانی مردم تمام موارد مطرح شده را بررسی می کند.

در این دیدار هر کدام از اعضای شورای قضایی استان به گزارش حوزه عملکرد خود پرداختند و قرار است این نشست هر ماه یکبار برگزار شود و اعضای شورای قضایی پاسخگوی مطالبات اهالی رسانه بوده و به مردم پاسخگو باشند که این رویه قابل تقدیر است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دادگستری ثنا

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان