شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |امام جمعه موقت ایلام گفت: با وجود تلاش دولت برای رفع مشکلات اما اطلاع رسانی در خصوص این خدمات بخوبی صورت نمیگیرد که باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

‍ ‍ 

به گزارش آفتاب ایلام ،حجت الاسلام مرادبیگی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دولت در  اطلاع رسانی بحث معیشت مردم بسیار ضعیف است هرچند زحمات زیادی در ارتباطات سیاسی و داخلی انجام می دهد اما اطلاع رسانی ضعیف است و همین امر سبب ناامیدی مردم می شود.
وی افزود: ضعف ها بزرگ نشان داده می شوند و  نقطه قوت ها نیز و همین امر سبب نارضایتی و عدم اطلاع مردم از این خدمات می شود.
حجت الاسلام مرادبیگی ادامه داد: دولت ماهانه ۵۰ هزار میلیارد تومان دیون و بدهکاری هلی دولت قبلی را بازپرداخت میکند و از این رقم که بسیار کلان نیز می باشد اطلاع رسانی صورت نمی گیرد.
 امام جمعه موقت ایلام گفت: از دولت تقاضا می شود با اطلاع رسانی وسیع نظارت مستمری بر کارخانه ها و  بازار داشته باشد چرا که در صورت بازرسی و نظارت بسیاری از گرانی ها کاهش پیدا می‌کند.
 وی با بیان اینکه دلیل گرانی ها همان افراد سودجو و محتکر هستند، اظهار داشت: هم اکنون در بازار قیمت کالا و مواد غذایی با هم تفاوت دارد و با نظارت دقیق و مستمر در کارخانه ها و بازارها قطعاً این اختلاق قیمت کنترل و تورم کاهش پیدا می کند.
 امام جمعه موقت ایلام یادآور شد: باید نظارت مستمر انجام شود تا مشکلات اقتصادی مردم کاهش پیدا کند و دولت بتواند طرحی را که آغاز کرده را به نتیجه برساند.
 حجت الاسلام مرادبیگی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص حجاب و عفاف در جامعه گفت: یکی از احکام ضروری اسلام حجاب است و اهل سنت و شیعه قائل بر وجود حجاب هستند و آن را از ضروریات دین می دانند.
 امام جمعه موقت ایلام اظهار داشت: وضعیت حجاب در جامعه ما باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و در هر سنی به ما تکلیف شده از نظر دینی چگونه با این موضوع و آموزش آن به فرزندانمان رفتار کنیم.
 وی افزود: خاموش کردن صدای اسلام با لگد مال کردن حجاب و هرزگی صورت می گیرد و دشمنان بدنبال این فریضه دینی هستند که یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
 حجت الاسلام مرادبیگی ضمن تبریک عید قربان و روز عرفه و تاکید به برگزاری باشکوه این فریضه الهی گفت: چنانچه جامعه ای بدنبال  ایمان و تقوا باشد خداوند برکات آسمان را بر آن جامعه نازل می کند و روز عرفه روز نیایش و دعا و مضامین است که بزرگان ما در این مورد سفارش به تأسی از اهل بیت و دعای عرفه دعوت می کنند.
 امام جمعه موقت ایلام اظهار داشت: خداوند از عبادت ما بی نیاز است، اگر بخواهیم این دست نیاز ما از طرف خداوند پر شود، با عبادت میسر است چرا که عبادت منفعت و آثارش به خود بشر برمی گردد.
 حجت الاسلام مرادبیگی اضافه کرد: جریان عبادت تنها نماز و روزه نیست و نباید فقط به این ها بسنده کرد بلکه تفکر، زبان نرم، امر به معروف و نهی از منکر و نگاه کردن به چهره پدر و مادر از برجسته ترین عبادت هاست که در اسلام به آن سفارش شده است.

‏انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان