چهارشنبه، 29 فروردین 1403| 17 April 2024

برای وعده 3 ساله قهرمان سازی نکنیم!!!

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۰۰:۰۸ چاپ کدخبر: 18382

 نگارنده این سطور بر این باور است که انجام وظیفه توسط مسئولان اعم از نمایندگان ، فرمانداران و استانداران و... ایثار و از خودکذشتگی و خلاقیت و نوآوری و تلاش قابل ستایش نیست بلکه انجام وظیفه ذاتی بوده و این بزرگواران برای همین وظایف مصوب، حقوق و مزایا، حق ماموریت و موقعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی احراز و اگر روز و شب نیز در تلاش برای انجام وظیفه باشند منتی بر مردم ندارند.
چرا برای این که آن چه در قبال منصب خود اعم از حقوق و مزایا، حق ماموریت و موقعیت سیاسی و اجتماعی و اقتصادی احراز کرده‌اند از صدقه سری این مردم است که با پرداخت مالیات، عوارض و رای و نظر آنان را به دین جایگاه رسانده‌اند.
با این اعتقاد الفاظی که در وصف مسئولان سیاسی، تقنینی و قضایی و... در ایلام به کار برده می‌شود و آنان را رستم دستان، نادر زمان و ناجی و کیماگر و ... وصف می‌کنند چیزی جزء قهرمان سازی آن هم از نوع پوشالی نیست.
مصداق این اعتقاد، داستان سرایی و وصف و مدح برگزاری یک نشست عادی اداری در هفته اخیر در استان ایلام است که این نشست نیز به مانند هزاران نشست دیگر فعلا نه به بار است و نه به دار و اگر نیز به بار بنشیند. برگزار کنندگان این نشت اعم از مدعو و میزبان به وظیفه ذاتی و سازمانی خود عمل کرده‌اند و این همه صغری و کبری چیدن ندارد.
از طرفی آن چه در این نشست و ماقبل آن نیز خبری شده است کلنگ زنی و یا جانمایی پارکی است که از آن به نام " پارک پلی پروپیلن" نام می برند.
این پارک 3 سال پیش وعده کلنگ زنی آن داده شده است و وزیر وقت نفت در حضور رئیس جمهور نیز از کلنگ زنی "به زودی" آن خبر و جعفر ربیعی، مدیرعامل وقت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز قرار بر آن بود که سرمایه آن را تامین کند.
قاسم سلیمانی دشتکی و محمد نوذری استانداران وقت نیز برای تحقق آن با پیگیری‌های خود در تلاش بودند تا این وعده محقق شود اما عمر دولت و مدیریت آنان اجازه بریدن روبان و کلنگ وعده داده شده را نداد.
این بار نوبت به جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم رسید وی نیز چون دیگر همتایان خود در سفر به ایلام در تاریخ 2 مهرماه 1400 از خبر خوش خود برای ایلام خبر داد و گفت: "اولین پارک پلی پروپیلن کشور در ایلام افتتاح می‌ شود.."
حسن بهرام‌نیا، استاندار منصوبه دولت سیزدهم نیز 16 دی 1400 در بیان نتیجه دیدار خود با مدیرعامل شرکت هلدینگ پتروشیمی ایرانیان از کلنگ‌زنی پارک پلی پروپیلن ایلام خبر داد.
با این وصف قهرمان سازی برای کلنگ زنی و یا جانمایی " پارک پلی پروپیلن" ایلام شایسته مطالبه‌گران و کنشگران سیاسی و اجتماعی ایلام نیست .
به جای این همه صغری و کبری چیدن وصف و صدقه دادن برای "مدعو و میزبان" بنظر می رسد مطالبه علت تاخیر در تحقق وعده‌ها توسط 3 استاندار و دو وزیر باید بیشتر مورد طلب اصحاب فکر و اندیشه و مطالبه‌گران و کنشگران سیاسی اجتماعی استان ایلام باشد نه این که از" میزبان و مدعو" که به وظیفه ذاتی عمل کرده اند و باید بر صندلی داغ چرایی عدم تحق وعده داده شده در کلنگ زنی" پارک پلی پروپیلن" ایلام به افکار عمومی پاسخگو باشند وصف، شعر و داستان بسرایندو بنگارند و قهرمان سازی کنند.
نکته پایانی این یاداشت آنکه تعیین جغرافیا و موقعیت استقرار " پارک پلی پروپیلن" نیز نباید مانند مدح و ستایس"میزبان و مدعو" نشستی که انجام وظیف بوده است به قهرمان سازی پوشالی و تفرقه بین ساکنان جغرافیایی بنام استان ایلام شود و در هر نقطه از گستره استان ایلام محقق شود و به بار بنشیند سود و تاثیرات مثبت اقتصادی و... آن متعلق به مردم ایلام خواهد بود .
پس به جای "وصف" و" مدح" و "ستایش "مسئولان استانی و ملی به دور از ایجاد تفرقه و تشدد مطالبه‌گر تحقق این وعده داده شده باشیم و علت و چرایی عدم تحقق سه ساله این وعده را پی جو شویم تا در توسعه و اعتلای استانمان موثر باشیم.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان