شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |فرماندار مهران با تکذیب شایعه منع تردد انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز مهران گفت: تردد زائران به صورت کاروانی و انفرادی در حال انجام است.



به گزارش آفتاب ایلام، تردد انفرادی و بدون ویزای زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به روز عرفه، خبری بود که رنگ واقعیت به خود گرفت و تعداد زیادی از زائران توانستند به صورت انفرادی از مرزهای زمینی کشور عبور کرده و مراسم روز عرفه را در کربلا و نجف برگزار کنند.

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز همان روزها با نادرست دانستن اخبار الزام سفر کاروانی به عتبات عالیات، بر این نکته تأکید کرد که با تلاش مشترک وزارت کشور و سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، پس از روز پرفضیلت عرفه هم حضورعاشقان حسینی برای زیارت عتبات عالیات در عراق به صورت انفرادی بلامانع است و الزام به ثبت نام به صورت کاروانی نیست.

در حالی که در روزهای منتهی به روز عرفه حدود 80 هزار نفر فقط از مرز مهران برای زیارت و شرکت در مراسم روز عرفه از کشور خارج شده بودند، میراحمدی ادامه این روند در روزهای پس از عرفه را هم ممکن دانست. 

با وجود تأکید معاون امنیتی وزیر کشور، در روزهای اخیر برخی شایعات مبنی بر ممنوعیت تردد انفرادی از مرزهای زمینی در فضای مجازی منتشر شده است که پیگیری‌های خبرنگارآفتاب ایلام حکایت از آن دارد که تردد انفرادی زائران اربعین حسینی در مرز مهران ادامه دارد.

عباس شفیعی فرماندار مهران در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام‌ با تأکید بر اینکه تردد در مرز مهران برای زائران اربعین حسینی به صورت انفرادی همچنان ادامه دارد گفت: از مردم عزیز استدعا دارم به  شایعات فضای مجازی توجه نداشته باشند و هر‌گونه تغییر احتمالی در برنامه ترددی مرزها به ویژه اخبار مربوط به اربعین حسینی را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

فرماندار مهران تصریح کرد: تردد انفرادی در مرز مهران در حال انجام و هرگونه تغییر در این روند مستلزم ابلاغ از سوی مسئولان کشوری و نه مقامات استانی است که تا کنون ابلاغی در این ارتباط وصول نشده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان