جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
توصیه امام جمعه ایلام به مسؤلان:

 زیرساخت اسکان زائران اربعین در مرز مهران فراهم شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۹:۳۱ چاپ کدخبر: 18427

آفتاب ایلام |امام جمعه ایلام فرصت اربعین برای استان ایلام ‌دست نیافتنی دانست و گفت: زیرساخت‌‌ اسکان زائران اربعین در مرز مهران فراهم شود.

 






به گزارش آفتاب ایلام، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در نشست ستاد ویژه اربعین استان ایلام، فرصت اربعین برای استان ایلام را فرصتی دست نیافتنی دانست و اظهار داشت: فرصت اربعین برای ما نباید از دست برود، با توجه به استقبالی که از مرز مهران در اربعین انجام می‌گیرد اگر مقداری کوتاهی کنیم، مرزهای دیگر اعلام آمادگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: ما مجبوریم متناسب با پذیرش کشور همسایه خروجی زائر داشته باشیم و همین هم باعث تجمع زائر در پایانه مرزی مهران خواهد شد.

وی افزود:  وضعیت گرمای اربعین امسال طوری است که باید به اندازه‌ای در آنجا تجمع باشد که به راحتی مدیریت کنیم و هر درصدی که خارج می‌شود جایگزین بیاید و برای این کار مجبوریم در شهرستان‌های دیگر اردوگاه‌های موقت برای اسکان زائر ایجاد کنیم که این اقدامات فرصتی برای عمران و آبادانی شهرستان‌هاست.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: ما الان نباید آرام بنشینیم، مدیران هم از طریق ستاد اربعین و هم از طریق وزارتخانه مربوطه باید تمام توان را به‌کار بگیریم و زیرساخت‌ها برای اسکان زائران را آماده کنیم و به حد پیگیری کنیم چرا که فرصت نداریم.

امام جمعه ایلام گفت:  ما می‌توانیم از طریق بودجه‌ای که از اربعین بگیریم پارک چغاسبز را تبدیل به پارکی کنیم که از کل کشور به دیدنش بیایند و حتی زائرین عراقی هم اینجا اتراقی کنند و یک منبع درآمد زا هم باشد.

به گفته امام جمعه ایلام، ‌کل بودجه جاری که به ستاد اربعین استان اختصاص دادند به اندازه ظرف‌های یکبار مصرفی که برای زائرین باید بخریم، نیست و ما باید از ظرفیت‌های مردمی برای این رویداد مهم تاریخی بهره مند شویم.

وی پیش بینی و پیشگیری و اقدامات زیر ساختی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  باید تغذیه زائران را پیش بینی کنیم که الان نه ستاد اربعین پولی دارد و نه استان چنین درآمدی دارد، باید راهکاری در این خصوص انجام شود، یا باید ستاد اربعین را فعال کنیم و ستاد مردمی اربعین و کمک‌های مردمی را تقویت کنیم و مردم پای کار بیایند.

 به گفته امام جمعه ایلام،  با استفاده از بودجه کشوری، استان‌های معین و غیر معین باید برای پذیرایی از چند میلیون زائر تلاش‌کنیم

ما نمی توانیم زائر امام حسین اینجا بیاید و گرسنه برود  .

امام جمعه ایلام به کوتاهی و کم کاری‌های مدیریتی در حوزه اربعین گریزی زد و بیان داشت:  یکسری کوتاهی های مدیریتی داریم، همین الان برای سرویس‌های بهداشتی زائرین مشکل داریم، این مسیر ثابت است و زائر  هم دارد و ما نتوانستیم یکسری سرویس های بهداشتی ثابت داشته باشیم که پاسخگوی نیاز زائرین باشد. 

وی یادآورشد: ما چند سال گذشته تا الان راجع به مسائل فرهنگی اربعین بی توجه بوده ایم و بهترین دلیل بر بی توجهی این است که ستاد اربعین کشور به تبع ستاد اربعین استان می گویند بودجه فرهنگی نداریم.

سخن پایانی امام جمعه ایلام آن بود که گفت:  کل اربعین یک حرکت است و تمام هم و غم ما تامین خدمات دهی به زائرین است اما همه اینها یک زیارت با معرفت است و زیارت با معرفت است که به کار اربعین ارزش می دهد و ما باید تلاش کنیم اگر زائری به خاطر احساسی یا اینکه بخواهد تجربه جدیدی دستش بیاید و با هر انگیزه ای که راه می افتد ما با فرصتی که در استان داریم باید این انگیزه را تبدیل به یک انگیزی معنوی مقدس و زیارت با معرفت باشد.

انتهای پیام/

 
 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان