پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

سرود ظرفیتی برای تعالی جامعه

۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۰۹:۵۶ چاپ کدخبر: 18433

آفتاب ایلام | پیام مقام معظم رهبری به اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر موجی از شادی و امید به روزهای بهتر برای سرود در میان اهالی هنر بوجود آورده است .


به گزارش آفتاب ایلام ،تأثیرگذاری سرود در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چنان برجسته است که نمی توان در این تاریخ کشور از آن چشم پوشید.
به روزگاری این سرودهای حماسی بود که موجی در جامعه بوجود می آورد
سرودهای الله اکبر خمینی رهبر ، یا سرود ایران ای سرای امید یا سرود خجسته باد این پیروزی هنوز از خاطر نسل اول انقلاب نرفته است.
در پیام مقام معظم رهبری به اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر روی سه نکته اساسی تاکید شده است که در سرود های دسته جمعی مذهبی وملی در همه جای جهان منشا اثر است .

شعر

صدا

آهنگ

خوشبختانه همانطوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ،ذوق و سلیقه وهنر ایرانی، کشور را در شمار سرآمدان قرار داده است.

در کنار آن ظرفیت های فاخر هنری رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسائل مهمی چون ؛زبده گزینی در اجزای سه گانه شعر ، اهنگ و صدا ،پرهیز از دنباله روی های زیان بار،انتخاب موضوعات اسلامی ، انقلابی و ملی تأکید فرمودند .

سرود مثل هر پدیده فرهنگی دیگر باید هم دارای راهبردهای مشخص و شناسایی آسیب های جدی باشد .
سرود زمانی می تواند موتور محرکه پیشرفت جامعه باشد که روح امیدواری ، همدلی ، هم صدایی و تقویت انگیزه و تلاش را در مخاطبان بوجود آورد و از یاس و القا نا امیدی و تعمیم تجربه شخصی تلخ زندگی شاعر به یک جامعه دوری گزیند .
پیشنه فرهنگی و هنری کشور ما چنان برجسته است که نیازی به دنباله روی از آثار هنری دیگران نیست .
دستگاه های آهنگ ساز و مقامات موسیقی این کشور چنان از روح لطافت و نغمه معنا برخودار است که هر صاحب دلی را از فرش به عرش می برد .

امید است شاعران ، خوانندگان و آهنگ سازان با تولید آثار فاخر هم تقویت کننده هویت های دیرینه اسلامی ایرانی باشند و هم فرهنگ تلاش و کوشش و جوشش بهر ساختن فردایی بهتر برای این سرزمین خوبان رقم بزنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان