جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |نشست کمیته فرهنگی، هنری و ورزشی قرارگاه استانی ۵ مرداد گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.


 

به گزارش آفتاب ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۲۶ تیر) در نشست کمیته فرهنگی، هنری و ورزشی ستاد گرامیداشت ۵ مرداد، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه های این کمیته در طول سال لازم است که تقویم برنامه ها توسط اعضای کمیته ها احصا شود.

« علی هوشمند» با بیان اینکه هر دستگاه فرهنگی متناسب با ظرفیت و توانمندی هایی که دارد برنامه هایی را در طول سال اجرا می کنند، افزود:  پراکنش برنامه ها رد طول سال منطق خواهد بود و همچنین هم پوشانی لازم برنامه ها از طریق دستگاه های اجرایی صورت خواهد گرفت که تاثیرگذاری مناسب بر جامعه هدف داشته باشد.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول این ایام با همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی برنامه های فرهنگی و هنری را در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز جمعه برگزار خواهد کرد.

مدیر دفتر شواری سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت سنگر نماز در دین مبین اسلام، اظهار کرد: نماز جمعه تریبون نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بایستی در راستای ترویج حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در این سنگر با برنامه های فرهنگی تلاش کنیم.

حجت الاسلام« محمد صادق پیمایی» یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار برنامه های فرهنگی و هنری تجربه خوبی با استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان حاصل شد.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم در راستای گرامیداشت سالروز ۵ مرداد، برگزاری مسابقه تلاوت آیات پایانی سوره جمعه بین قاریان استان است که هم اکنون پوستر این مسابقه آماده است و به زودی از طریق فضای مجازی به عموم اطلاع رسانی می شود.

مدیر دفتر شواری سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلام بیان کرد: کمیته مسابقات ما نقش اساس در فرهنگ سازی نماز جمعه دارد و آنچه در قالب مسابقه  طراحی و هدفمند باشد به طور قطع نقش موثری در این زمینه دارد.

حجت الاسلام پیمایی برگزاری مسابقه کتبی نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم از طریق الکترونیکی، برگزاری مسابقه حفظ سوره جمعه در سراسر استان با حضور اقشار مختلف، برگزاری مسابقه عکس حرفه ای و موبایلی، مسابقه تیراندازی بین اعضای ستادهای نماز جمعه استان، برگزاری مسابقه دارت برای جوانان و نوجوانان در راستای ایجاد فضای نشاط در سطح مصلاهای نماز جمعه، برگزاری مسابقه نقاشی کودک، مسابقه پیامکی به همت صدا و سیما، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری به همت ورزش و جوانان، را از جمله مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در گرامیداشت ۵ مردادماه است.

این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، قائم مقام صدا و سیمای مرکز استان، مدیر حوزه هنری استان ایلام، معاونت فرهنگی  سپاه امیرالمومنین(ع) استان، مدیر  سازمان فضای مجازی سراج مرکز ایلام برگزار شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان