جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
استاندار ایلام:

استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده سه سال تمدید شد

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۵:۲۴ چاپ کدخبر: 18466

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت: با موافقت هیات دولت استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده ایلام ۳ سال دیگر تمدید شده است.

 




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا شامگاه دوشنبه اعلام کرد: هیات وزیران پیرو مصوبه پیشین خود و به منظور تسریع در بازتوانی معیشتی خسارت دیدگان و همچنین بهره مندی خسارت دیدگان ناشی از خشکسالی، با تمدید سررسید اقساط تسهیلات کشاورزان خسارت دیده که سررسید اقساط آنان ۱۴۰۰ است، موافقت کرد.

وی با اشاره به نامه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بانک مرکزی افزود: دولت بار مالی ناشی از خشکسالی (سود و کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان) را تضمین و تقبل کرده و این تضمین نامه به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: از مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال، مبلغ یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سهم استان ایلام است که بانک‌های عامل موظف شدند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خشکسالی شده‌اند و سررسید اقساط آنان در سال ۱۴۰۰ است، اصل تسهیلات دریافتی را در صورت درخواست متقاضی تا حداکثر سه سال امهال کنند.

بهرام نیا از بانک‌های عامل خواست تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در خصوص جذب مبلغ سهم استان در قالب امهال بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را طبق مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه معاون رییس جمهور و ریاست سازمان برنامه بودجه کشور و بانک مرکزی را اجرا نمایند تا کشاورزان عزیز استان از امهال سه ساله وام دریافتی خود بهره مند شوند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان