جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: ۱۲۵خانواده، در استان در انتظار فرزند خواندگی هستند.

به گزارش آفتاب ایلام ،حسین نورعلیوند روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های استان ایلام اظهار داشت: تعداد کودکان زیر پنج سال شیرخوارگاه ایلام پنج نفر است در حالیکه که ۱۲۵ خانوار در نوبت فرزندخواندگی قرار دارند که برخی از این خانواده ها برای دریافت فرزندخواندگی به دیگر استان ها ارجاع می شوند.

نورعلیوند گفت: بهزیستی تنها دستگاه متولی پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی چون طلاق، خودکشی، اعتیاد و تکدی گری نیست و به عنوان یکی از دستگاه های عضو با اجرای کارگاه های آموزشی و فرهنگی برای جامعه هدف ورود می کند.

وی ادامه داد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به معتادان بهبودیافته عضو انجمن بهبودیافتگان گمنام تسهیلات اشتغال زایی پرداخت می شود و پرداخت این وام ها از پنج درصد سال گذشته در سال جاری به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ آموزش پیش از ازدواج در بهزیستی ایلام انجام شده افزود: سال گذشته ۳۰ درصد موارد اختلافی زوجین در مراکز مشاوره این اداره کل به سازش ختم شده است.

وی گفت:آموزش پیشگیری از طلاق، خودکشی، آسیب های اجتماعی،  معلولیت زایی و آموزش های پیش از ازدواج از مهمترین رویکردهای بهزیستی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین خانواده هاست.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان