جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام از اتمام مطالعات برای تدوین سند ۶۳ روستای استان خبر داد و گفت: این سند در واقع باید مبنای برنامه ریزی فرمانداران و بخشداران برای توسعه روستاها باشد.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،حسن بهرام نیا روز پنجشنبه  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: برنامه دولت سیزدهم در استان برنامه محوری و حرکت بر مبنای سند توسعه روستایی هر روستا و منطقه است.

وی افزود: از مجموع ۲۵۵ روستای استان ایلام که باید سند توسعه روستایی آنان تدوین شود، مطالعات برای تدوین  سند توسعه روستایی ۶۳ روستا توسط مشاورین انجام شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در تدوین سند توسعه ۶۳ روستا استان از روش میدانی، کتابخانه ای و تلفنی استفاده شده است که نقطه نظرات همه اعضا در این نشست  بعنوان یک  شورای فنی و تخصصی در خصوص سند توسعه ۶۳ روستا  استان اثرگذار و نشانگر توجه ویژه به اعضای این نشست به سند توسعه روستایی است.

وی با بیان اینکه سند توسعه روستایی هر روستا در واقع مبنای برنامه ریزی فرمانداران و بخشداران برای توسعه روستاها باشد، گفت: همه فرمانداران و بخشداران مکلف هستند براساس این سند برنامه ریزی کنند.

استاندار ایلام برنامه و مبنای کار دولت سیزدهم در استان را برنامه محوری و حرکت بر چارچوب سند توسعه روستایی هر روستا و منطقه اعلام کرد و یادآور شد: سند توسعه روستاها نتیجه عملکرد کار گروهی مشاورانی است که ماه ها بصورت میدانی و کتابخوانی پژوهش و پتانسیل ها و ظرفیت های هر روستا را شناسایی کرده اند.

بهرام نیا اضافه کرد: برای تدوین سند توسعه روستاها باید کارشناس مربوطه و مشاوران مربوطه از ظرفیت  دهیاران و بخشداران و فرمانداران هر منطقه استفاده کنند.

وی بیان کرد: تمامی مدیران و اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیشنهادات خود را در خصوص تدوین طرح سند توسعه روستاها، به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند تا برنامه بودجه کشور به مجلس بعنوان یک سند بالادستی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در استان ایلام مطابق با برنامه ریزی و براساس یک سند واحد تحت عنوان سند توسعه روستایی  حرکت خواهیم کرد، افزود: مهم ترین برنامه روستاها، توسعه هم جانبه و پایدار و داشتن سند توسعه است.

برای توسعه روستاها مشاغل خرد و خانگی در دستور کار باشد 

استاندار ایلام گفت: برای توسعه روستایی مشاغل خرد در روستاهای هدف مواردی نظیر بوم گردی، ریسندگی و قالب بافی مورد توجه قرار گیرد.

بهرام نیا تاکید کرد: ایلام دارای ظرفیت های بسیار زیاد در بخش های مختلف است و اگر  زنجیره ارزش برقرار شود، قطعا در مسیر توسعه قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اهمیت بالای سند توسعه روستایی در مهاجرت معکوس، گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ بر اساس این  سند به متقاضیان اعطا می شود و استان را این تسهیلات را متناسب با جانمایی ها ارائه می کند.

بهرام نیا یادآور شد: بیت الغزل همه مدیران حرکت در مسیر توسعه و در چارچوب سند توسعه روستاها باشد و از جزیره ای عمل کردن اجتناب شود.

گفتنی است در این نشست با رای اعضا شورا ، سند توسعه روستایی ۶۳ روستا ایلام با رای موافق اعضا تصویب و طرح هادی شهرک قدس شهر ایلام مقرر شد در جلسات بعدی مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان