جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
مدیرکل راه ایلام:

مسیر دهلران به اندیمشک به بزرگراه تبدیل می شود

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۰۹:۳۴ چاپ کدخبر: 18504

آفتاب ایلام |مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: مسیر ارتباطی شهرستان دهلران به اندیمشک در استان خوزستان به بزرگراه تبدیل می شود.

 




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام ، عبدالله بهادری روز یکشنبه در بازدید از مسیر دهلران به اندیمشک اظهار داشت: این پروژه به طول ۱۲۰ کیلومتر است که ۹۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان قرار دارد.

وی افزود: قطعه اول آن به طول ۱۲ کیلومتر در مرحله تکمیل شدن و قطعه دوم به طول ۱۸ کیلومتر در حال برآورد مجدد و انجام مناقصه است، عملیات اجرایی قطعه سوم به طول ۲۸ کیلومتر آغاز شده و قطع چهارم نیز در مرحله فراخوان مناقصه از طرف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با برآورد اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: امسال برای اجرای قطعات بزرگراه دهلران ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد در این مسیر منعقد شده است و با انعقاد قرادادهای جدید به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال جاری خواهد رسید

بهادری اضافه کرد: با تبدیل این محور به بزرگراه مسیر توسعه شهرستان دهلران بیش از پیش هموار خواهد شد.

وی یادآور شد: حذف نقاط پرحادثه و پیچ های غیر استاندارد و چهار خطه شدن منطقه نصریان محور مهران - دهلران نیز با جدیت در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: مطالعه و برنامه ریزی برای چهار خطه شدن کل مسیر مهران تا دهلران صورت گرفته و با اولویت بندی و بر حسب اعتبارات در نظر گرفته شده این مسیر در قطعات تعریف شده در نهایت چهار خطه خواهد شد.

بهادری اظهار داشت: حذف پیچ های پر حادثه و تبدیل چهار کیلومتر محور مذکور در منطقه نصریان با توجه به موقعیت این نقطه از محور از اولویت های راه و شهرسازی استان بود که با اعتباری نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان به تازگی آغاز شد.

وی بیان کرد: این نقطه سخت ترین نقطه محور مهران - دهلران به جهت عملیات راه سازی است چرا که حجم سنگین عملیات کوه بری و ترانشه برداری را داشته اما با توجه به توان فنی و ماشین آلات پیمانکار انتظار می رود در موعد مقرر شاهد اتمام این قطعه از مسیر باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: در صورت تأمین اعتبار قطعات دیگری از محور مهران - دهلران بطور قطع برای تبدیل به بزرگراه به پیمان خواهد رفت.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان