جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
همزمان با هفته ملی مهارت،

افتتاح ۲۵ مرکز فنی و حرفه ای در استان ایلام

۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۲ چاپ کدخبر: 18523

آفتاب ایلام |هم زمان با پنجمین روز از هفته ملی مهارت ۲۵ آموزشگاه آزاد جوارکارگاهی و مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان های استان ایلام افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام روز سه شنبه در حاشیه آئین افتتاح نمادین‌ چند آموزشگاه و طرح در سطح شهر ایلام اظهار داشت:ترویج فرهنگ مهارت آموزی نقش بنیادی در ارتقا سطح پیشرفت و توسعه جامعه دارد و باید مانند موضوعات دیگر در جامعه نهادینه شود ودر این زمینه باید تمامی ارکان جامعه کمک کنند تا مهارت آموزی در جامعه نقش خودش را پیدا کند.

وی گفت: آموزش های خوب و اصولی فنی و حرفه ای نقش اساسی و تاثیرگذار در رونق تولید، توسعه پایدار و توسعه کارآفرینی جامعه دارد.

وی استادی، اشتغال و حرفه آموزی،توجه به مناطق محروم و حمایت از مهارت آموختگان کار آفرین را از اولویت‌های فنی و حرفه ای دانست و بیان کرد: به منظور تحقق این اصل در هفته گرامیداشت مهارت ۱۱ طرح در سطح شهرستان های استان (ایلام ۶، ایوان ۲ و شهرستان های دهلران، آبدانان و سرابله هرکدام یک طرح) افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای مهم تربیت نیروی انسانی، بخش آموزش های فنی و حرفه ای است که با ارائه مهارت ها به فراگیران، آنها را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام با بیان اینکه مهارت حلقه مفقوده واحدهای تولیدی استان است، افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام برای آموزش نیروهای ماهر در صنعت ایلام آمادگی دارد.

وی ادامه داد: آموزش مهارتی روستاییان، عشایر و کودکان کار در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تاکنون قدم های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲٠هزار نفر ساعت و طی چهارماهه سال جاری یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در حوزه های مختلف ارائه شده است.


۱۵ گروه هدف برای مهارت آموزی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای

سلیمانی با بیان اینکه گروه‌های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ۱۵ گروه هستند، خاطرنشان کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان، سربازان وظیفه، زندانیان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌، آسیب دیدگان اجتماعی از اعتیاد، ساکنان مناطق روستایی و عشایری، متقاضیان مهارت آموزی، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، زنان خانه‌دار، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشمولان بیمه بیکاری برای تکمیل مهارت، کودکان کار و خیابان، پناهندگان و اتباع خارجی از جمله گروه‌هایی هستند که در حوزه‌های مختلف، آموزش‌های فنی حرفه‌ای را فرامی‌گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای ایلام ادامه با اشاره به فعالیت ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان یادآور شد: از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

سلیمانی ادامه داد: در این مراکز رشته هایی از جمله برق، جوشکاری ، لوله کشی، نقشه‌کشی، سیم پیچی، تراشکاری، کامپیوتر، خیاطی، نازک دوزی و ... به علاقه مندان آموزش داده می شود.

وی گفت: بیشتر کارآموزان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه آزاد به کارآفرینی و تولید شغل می‌پردازند و با هماهنگی‌های انجام شده با بانک های عامل می توانند از تسهیلات با نرخ چهار درصد برای تشکیل تعاونی و ایجاد اشتغال اقدام کنند.

۶ مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و در این راستا از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد، هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان