جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
 معاون وزیر اقتصاد؛

۲۵ مورد از تفویض اختیارات ابلاغی استان ها اجرایی شده است

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۶:۲۳ چاپ کدخبر: 18533

آفتاب ایلام |معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصادی و دارایی با اشاره به تفویض اختیارات استان ها مبنی بر تمرکز زدایی از سوی دولت، گفت: فروردین ماه امسال ۳۵ مورد از تفویض اختیارات استانی ابلاغ شده که تاکنون ۲۵ مورد آن اجرایی شده است.


 


  


به گزارش آفتاب ایلام؛ ذبیح اله سلمانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم اقتصادی و دارایی استان ایلام به صورت وبینار و ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: ۱۰ مورد از ۳۵ مورد ابلاغی برای اجرا نیازمند اصلاح سامانه ها و نرم افزارها بوده و مرحله دوم این تفویض اختیارات استانی و تمرکززادیی ها از مهرماه آغاز می شود.

وی رشد و رونق اقتصادی را از مهمترین اولویت وزارتخانه و استان ها دانست و افزود: اجرای سند تحول ابلاغی دولت و مفاد آن ضرورت دارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی یادآور شد: برنامه های راهبردی کشوری و استانی وزارتخانه ۱۷ برنامه استانی است که باید به نتیجه برسد.

وی به اجرای درست و هدفمند تبصره ۱۸ ابلاغی تاکید کرد و حمایت از بنگاه هایی که موجب رشد اقتصادی استان می شوند را ضروری و دارای اهمیت برشمرد.

سلیمانی به لزوم توجه به واحدهای دانش بنیان اشاره کرد و ادامه داد: برای تسریع در فعالیت واحدها و بنگاه ها، یک هزار و ۳۰۰ مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده و در راستای حمایت از کسب و کارها از طریق درگاه ملی مجوز فعالیت ها صادر می شود.

وی اضافه کرد: برای مقابله با فساد دستگاه های اداری باید نگاه ویژه ای به ذی حسابان باشد چرا که آنها ناظران مالی در دستگاه ها هستند که باید بدون هرگونه اغماض با فساد مقابله و برخورد کنند.

معاون توسعه و منابع نیروی انسانی استانداری ایلام هم گفت: سال گذشته ۶۵ میلیارد ریال مطالبات و رفاهیات از محل فروش و واگذاری املاک استانداری پرداخت شد.

ناصر نجفی یادآور شد: باید املاک، اموال و خودروهای مازاد ادارات و دستگاه های دولتی شناسایی و برای فروش و واگذاری با هدف پرداخت رفاهیات و مطالبات بازنشستگان و نیروهای دستگاه ها، احصا و مستندسازی شوند.

وی به اعمال تبصره ۱۸ اعمال و پرداخت معوقات بازنشستگان و مطالبات کارکنان از محل تبدیل املاک به احسن شود.

وی از ذیحسابان خواست بر عملکرد بانک، اموال تملیکی و گمرک نظارت مستمر داشته باشند.

در این آیین سعید رشنوادی به عنوان مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام منصوب شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان