پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024

آفتاب ایلام |امروز مرز مهران محل دیپلماسی مرزی ایران و عراق برای تسهیل و تردد زائران اربعین حسینی بود تا پیش بینی‌های انجام شده برای تردد ۸۰ درصدی مرز مهران در امنیت کامل به اجرا در آید.





به گزارش آفتاب ایلام، امروز مرز مهران محل دیپلماسی مرزی ایران و عراق برای تسهیل و ترددزائران اربعین حسینی بود تا پیش بینی‌های انجام شده برای تردد 80 درصدی مرز مهران در امنیت کامل به اجرا در آید.

دستور جلسه مرزبانان ایرانی و عراقی و فرماندار مهران آن بود که؛ امکانات برای تردد زائران اربعین حسینی تردد کننده در مرز مهران تسهیل و امنیت این مرز در بهترین شرایط موجود به انجام برسد تا زائران اربعین حسینی علاوه بر بهره معنوی از این سفر پر برکت در سلامت و شرایط مساعد آن را به انجام برسانند.

سرلشکر حسین "عبدالهادی محبوبه" فرمانده  مرزبانی منطقه سوم کشور عراق در این نشست به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: خدمت به زوار امام حسین (ع)برای ما افتخار است، قلبهای ما، خانواده هایمان و خانه هایمان همه در این ایام در خدمت زوار امام حسین(ع) خواهند بود و با جان و دل به زوار امام حسین (ع)خدمت خواهیم کرد.

این فرمانده ارشد مرزی عراق خاطر نشان کرد: دولت عراق نیز در تلاش است که بتواند خدمات را به طور کامل و راحت برای تمام زوار امام حسین به انجام برساند و درخواست ما از زائران آن است تا موضوعات امنیتی و مهم را رعایت کنند که مشکل مهمی از نظر امنیتی در عراق بوجود نیاید.

به گفته"عبدالهادی محبوبه" طبق توافقاتی که صورت گرفته زائران حتماً پاسپورت معتبر و تاریخ دار برای ورود به عراق داشته باشند، تنها چیزی که برای ورود به عراق اعتبار دارد پاسپورت است و هیچ مدارک هویتی دیگر برای ورود به عراق قابل قبول نیستند.

فرمانده  مرزبانی منطقه سوم کشور عراق گفت: مدت زمان زیارت زائرین یک هفته تا ده روز بیشتر نباشد تا ما هم بتوانیم خدمت رسانی بهتری را به زائران داشته باشیم و شرمنده آنها نباشیم.

تمام امکانات برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در حال انجام است

علی عباس شفیعی فرماندار مهران نیز به هماهنگی‌های انجام شده برای برگزاری اربعین پیش رو اشاره کرد و گفت: تمام امکانات برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی در حال انجام است.

وی تامین آب شُرب برای زائران، بیمارستا‌های مجهز و تجهیز به امکانات روز و تامین آب زائران در شهر زرباطیه عراق توسط تانکرهای ایرانی را از دیگر اقدامات در حال انجام در پایانه مرز مهران عنوان کرد و گفت: رایزنی و نشست امروز در مرز مهران با حضور فرماندهان مرزبانی دو کشورایران و عراق و مقامات سیاسی در راستای   تسهیل و امنیت تردد زائران اربعین بوده است.

انتهای پیام/

 



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان