سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

انحصار خبری را بشکنید!

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۲۱:۴۷ چاپ کدخبر: 18537

آفتاب ایلام| اهل قلم و نظر و صاحبان و فعالان عرصه اطلاع رسانی اعم از مجازی، مکتوب بر این باورند که، وظیفه و رسالت اصلی رسانه‌ها بیان حقیقت و واقعیت به مردم است.


بیداری افکار عمومی، شکل دهی فرهنگ اجتماعی و... از کارکردهای فعالان عرصه اطلاع رسانی است.

از طرفی حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظه عالی ) نیز در تبیین نقش رسانه افزایش آگاهی جامعه، افزایش قدرت فهم و درک سیاسی و تحلیل و شناخت گرایش‌ها و انگیزه‌های سیاسی برای مردم مقابله با توطئه ها و ترفندهای بنگاه های خبری نیز از رسالت رسانه‌ها عنوان و مقلدان دینی و سیاسی امام خامنه‌ای در استان ایلام نیز در اجرای رهنموهای آن امام در تلاش هستند.

اما با کمال تاسف در استان ایلام "خودی" و"غیرخودی" فعالان اطلاع رسانی در حال شکل گیری است و به نوعی انحصار مطلق خبری در اختیار افرادی به تعداد انگشتان یک دست است.
این وضعیت که برای تهیه خبر و انجام رسالت اطلاع رسانی باید دست به دامان فلان خبرنگار شد و یا این که خبر نویسی و اطلاع رسانی از فعالیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز در استان ایلام نیازمند" کس دار" و"بی کس" و "رانت" و "آشنا"ست، متاسفانه در این استان باب شده است.

انحصار خبری شخصیت‌های خبر ساز استان که حرف و سخن و دید و بازدید آنان به "کارایی" نظام منتج می شود را به انحصار افراد خاص در آوردند ضربه سخت به کارایی، توانایی و در یک کلام مانع از بیان آن چه در ایلام می‌گذرد است.
هرچند این قلم بر این باور است که خبر در سیطره فرد یا افرادی محبوس نمی‌ماند، و در رسانه‌های تحت اختیار به لحظه اخبار از مبادی دیگری اخذ و منتشر می‌شود و در انتشار اخبار و فعالیت‌های استان ایلام نگاه"مخالف" و"موافق" ندارد.
و تحت هیچ شرایط گدای خبر نیست اما از استاندار ایلام بعنوان شخص اول خبر ساز استان ایلام و شخصیت‌های سیاسی و دینی استان پیشنهاد دارد که انحصار خبری را بشکنید!

صداقت ما در بیان این پیشنهاد انعکاس روزانه اخبار استان در سطح کشوری و ملی در خبرگزاری تسنیم و پایگاه خبری آفتاب ایلام است و به صدق بیان می کنیم که ادامه "انحصار خبری" به تضعیف جریان اطلاع رسانی ختم می‌شود و ضرر آن علاوه بر استان ایلام شخص مسئولان خبرساز استان هستند که حرفی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان