جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت:تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بهسازی هر واحد نانوایی در ایلام مصوب شده است.

هوشنگ نادری روز شنبه در گفتگو اختصاصی با آفتاب ایلام ،پرداخت تسهیلات برای بهسازی نانوایان را یکی از اقدام‌ های موثر برای رشد و ارتقای کیفیت نان بیان کرد و افزود:در راستای تحقق وعده‌های دولت سیزدهم ،برای رشد و توسعه واحد های خبازی از ابتدای این دولت تا پایان خردادماه ۶۵ فقره تسهیلات ۴۰ ،۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی در مجموع به مبلغ ۴میلیارد و ششصد میلیون تومان در راستای تعویض ماشین آلات نانوایی و بهسازی و نوسازی نانوایی ها به متقاضیان اعطا شده است.

وی ادامه داد:با توجه به پیگیری های استاندار ایلام مبلغ ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد از طریق صندوق مهر کار آفرینی نیز در این راستا به خبازی های استان اختصاص یافته که تا کنون مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان از این تسهیلات به خبازی های شهرستان هلیلان به عنوان پایلوت اعطا شده است.

وی تصریح کرد: در این باره برنامه ریزی جهت اعطا این تسهیلات به سایر نانوایان استان توسط کارشناسان غله و صندوق کار آفرینی انجام میشود.

مجهز شدن۵۱۲ واحد نانوایی ایلام به دستگاه کارتخوان هوشمند

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: تاکنون ۵۱۲ واحد نانوایی در این استان برای اجرای طرح یارانه هوشمند نان به دستگاه‌های کارتخوان مجهز شده است.

هوشنگ نادری در خصوص تجهیز کلیه نانوایان استان به دستگاه کارتخوان نیز اظهار داشت: بر اساس بررسی ها و گزارش­ های آمده تاکنون نسبت به نصب و راه اندازی تعداد ۵۱۲ دستگاه کارتخوان در واحدهای نانوایی اقدام و لیست اطلاعات ۱۰۰ واحد دیگر به بانک سپه جهت تهیه و نصب دستگاه کارتخوان تحویل شده و حدود ۷۷ واحد دیگر با تکمیل شدن اطلاعات به بانک عامل معرفی که در چند روز آتی نسبت به تکمیل کلیه واحدها با دستگاه کارت خوان اقدام خواهد شد.


کیفیت آرد و نان ایلام در وضعیت مطلوب قرار دارد

مدیرکل شرکت غله ایلام گفت: بر اساس آزمایشات ، در سه ماه ابتدای سال جاری، کیفیت انواع آرد و نان استان همزمان با سراسر کشور منطبق با استانداردهای موجود بوده و از وضعیت مطلوب برخوردار است.

وی افزود:نتایج ارزیابی کارشناسی مرکز مذکور از کیفیت نان‌های سنتی شامل سنگگ، بربری، تافتون و لواش در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ مطلوب اعلام شده که بر مبنای آن، کیفیت نان‌های تولیدی استان با استاندارد منطبق بوده و با قرار گرفتن میانگین نمره کیفیت از وضعیت مطلوبی برخوردارند و در رتبه ی دهم کشوری قرار دارد.

خریداری 176هزار تن گندم در ایلام

هوشنگ نادری اظهار داشت: امسال نیز همزمان با آغاز برداشت گندم در مناطق مختلف استان، شرکت غله با ایجاد مراکز خرید گندم،176هزارتن گندم در مناطق مختلف استان خریداری شده است.

هوشنگ نادری گفت: تاکنون 2هزار و دوازده میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده و 28میلیارد تومان باقی مانده است که طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.


12هزار و 417 تن کلزا از کشاورزان ایلامی خریداری شد

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت در ادامه گفت: 12هزار و و417 تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده و تحویل مراکز شده است.

وی افزود:31 مرکز برای خرید تضمینی گندم و 4 مرکز برای خرید دانه روغنی کلزا در استان ایجاد شده است.

به گفته نادری 100درصد طلب کشاورزان کلزا کار پرداخت و مابه تفاوت قیمت آن طی روزهای آتی به حساب آنها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان