پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
استاندار ایلام تاکید کرد؛

لزوم رفع مشکل زمین در ایلام برای اجرای طرح ملی مسکن

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۳:۴۹ چاپ کدخبر: 18569

آفتاب ایلام |استاندار ایلام بر لزوم رفع مشکل زمین در ایلام برای اجرای طرح ملی مسکن خبر داد.



به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست شورای عالی مسکن استان با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی دستگاه‌ها و فرمانداران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در سطح کشور رقابت تنگاتنگی برای ساخت مسکن وجود دارد و استان ما نیز بایست در قبال میزان سهمیه تعیین شده متعهد باشد.

وی در ادامه گفت: ایلام از نظر ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن در کشور باید جایگاه خود را ارتقا دهد که در این راستا به فرمانداران نیز تاکید شده است که در این طرح در شهرستان‌های تحت مدیریت خود اهتمام جدی باشند.

وی تاکید کرد: یکی از معیار مهم سنجش عملکرد فرمانداران میزان پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان محل خدمت است.

وی افزود: در این راستا فرمانداران در جریان جلسات از مدیران مطالبه گری کنند که نتیجه این مطالبه گری خروجی مثبت کار خواهد بود.

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه به ازای هر ۲۰۰ واحد باید یک واحد آموزشی نظیر مدرسه باید ایجاد شود، گفت: پروژه‌های که به صورت ساخت مجتمع است باید به ازای ساخت هر ۲۰۰ واحد یک واحد آموزشی دیده شود که وظیفه نظارت بر این مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وی در ادامه گفت: همچنین در محل ساخت واحدهای طرح ملی مسکن باید فروشگاه، نانوا و سایر خدمات و زیرساخت‌های مهیا شود که طبق قانون از محل فروش زمین‌های مسکن راه و شهرسازی باید بودجه و اعتبارات لازم برای این مهم اختصاص یابد.

بهرام نیا در ادامه بر لزوم آزمایش مکانیکال خاک قبل از ساخت واحدهای مسکونی تاکید کرد و گفت: به هر میزان در ساخت واحدهای مسکونی دقت افزایش یابد ضریب امنیت سرنشینان واحدها نیز افزایش می‌یابد.

وی در ادامه خواستار رفع مشکل زمین در برخی شهرستان‌ها برای ساخت مسکن در طرح ملی مسکن شد.

نماینده عالی دولت در استان در پایان با قدردانی از وزیر و راه و شهرسازی در مساعدت ایجاد شده در طرح ملی مسکن استان گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده و مذاکرات تلفنی و موافقت وزیر راه و شهرسازی در شهرستان‌هایی که زمین به قدر کافی موجود است می‌توان زمین‌های تک واحدی به متقاضیان واگذار شود.

وی افزود: بر طبق این مساعدت افرادی که فاقد زمین هستند سریعاً در سامانه ثبت نام کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان