شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: عملیات بهسازی و تعریض محدوده کنجان‌چم محور مهران به ایلام توسط راهداران در حال اجراست.

«سید زاهد چشمه خاور» روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت: عملیات بهسازی مسیرهای گوناگون ایلام برای دسترسی راحت و ایمن به مرز بین المللی مهران تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی با پیشرفت فیزیکی مناسب و با شتاب و جدیت تمام در بخش های مختلف در دست اجراست.

وی گفت: پروژه بهسازی و تعریض محدوده کنجان‌چم مهران نیز به طول ۷ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال اجراست.

وی افزود: در طول این مسیر(۷کیلومتری) عملیات اجرایی پروژه بغل بری،ترانشه برداری ،شانه سازی،تسطیح،آبپاشی و تراکم به حجم بیش از ۱۸۰ هزار متر مکعب بمنظور ایجاد باندهای کندرو شنی و آماده سازی مسیر با حذف گره های ترافیکی صورت گرفته است.
وی در ادامه تاکید کرد: در راستای تعریض مسیر هفت کیلومتر از کنجانچم مهران علاوه بر تعریض این مسیر، باید نسبت به تعریض پل به صلواتی با دهانه ی ۴۵ متر که یکی از نقاط مهم این مسیر بوده نیز اقدام شود.

وی افزود: عملیات احداث فونداسیون و کوله های پل توسط پیمانکار آغاز شده و پیش بینی می شود تا نیمه اول شهریور ماه پروژه های مذکور به اتمام برسد‌.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیز و نقاطی نیز که به علائم و سرعت گیر در این مسیر نیاز دارد مشخص شده افزود: اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته و همچنین ۳۰ کیلومتر عملیات پاکسازی حاشیه نیوجرسی ها در محور مهران به سه راهی جندالله و ۵ کیلومتر شانه سازی محدوده صالح اباد به سمت مهران بخش دیگری از ماموریتهای راهداری شهرستان مهران می‌باشد.

چشمه خاور گفت: به منظور افزایش ایمنی راه‌ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه در محدوده راه های منتهی به شهر مهران خط کشی مسیر به صورت سه خطه به مسافت ۳۰۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی در پایان از آغاز عملیات اجرای روکش آسفالت محدوده تعریض چالاب خبر داد و افزود: عملیات روکش چهار کیلومتر از این مسیر که یکی از نقاط پر حادثه محور مهران - دهلران می باشد با پیشرفت ۵۰ درصدی در حال اجراست.

چشمه خاور تصریح کرد: جدا از ماشین آلات راهسازی استان و همچنین شهرستان مهران ماشین آلات استانهای زنجان،قم، قزوین و مازندران جهت تکمیل زیرساخت های حوزه راه مسیر اربعین در ایلام فعالیت می کنند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان