جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام - همایش تجلیل از موکب‌داران اربعین استان ایلام ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، شخصیت‌های سیاسی، انتظامی و آحاد مردم استان ایلام برگزار شد.

در این مراسم معنوی قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: موکب‌داران در اربعین حسینی در پذیرایی از زائران حسینی سنگ تمام گذاشتند. هیچ‌ کس تکبر نداشت و نوکری امام حسین(ع) را افتخار می‌دانند.

استاندار ایلام با بیان اینکه موکب‌داران در پذیرایی سنگ تمام گذاشتند گفت: نوکری امام حسین(ع) و خدمت به زائران برای ایلام ثبت‌ شده است، امسال در اربعین حماسه‌ای خلق شد که علاوه بر افتخار استان و ملی بهره‌‌ معنوی، عظمت و نمایش قدرت اسلام، صدای ایلام و ایلامی را به گوش مسئولان و جهانیان رساند.

وی در ادامه گفت: در اربعین امسال 10 درصد از مشکلات سال قبل را نداشته‌ایم و در تلاشیم از اربعین به‌عنوان یک فرصت برای رشد و توسعه‌‌ همه‌جانبه‌‌ استان استفاده کنیم‌.

استاندار ایلام افزود: زیرساخت‌های استان‌، پایانه‌‌ برکت‌، پارکینگ اربعین‌، تونل‌های‌ نیمه‌تمام مسیر ایلام - مهران، پل‌های کنجان چم، جاده‌های مهران - دهلران - اندیمشک باید برای سال آینده تکمیل شود.

اربعین یک حرکت فرهنگی و در راستای نهضت امام حسین(ع) است

سخنران بعدی این مراسم حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار بود که اظهار داشت: اربعین توفیق بزرگی را نصیب مردم استان ایلام و به‌ویژه شهر مهران برای خدمات‌رسانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک حرکت فرهنگی و در راستای نهضت امام حسین(ع) است گفت: نیاز است مسئولان ملی و دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به مرز مهران که بیشترین تردد زائران را دارد داشته باشند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: هر چند دشمنان تلاش می‌کنند اربعین و این حرکت عظیم را در سکوت خبری فرو ببرند اما این تلاش راه به جایی نبرده و هر سال بر میزان تردد زائران افزوده می‌شود.

کریمی‌تبار با اشاره به اینکه امسال اقدامات قابل توجهی از سازمان تبلیغات اسلامی در مرز مهران انجام شد، افزود: حرکت اخیر سازمان تبلیغات اسلامی در تقدیر از مردم مهران برای میزبانی از زائران اربعین نیز یک حرکت قابل تقدیر است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: هر چند تلاش‌های بسیار خوبی در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی در مرز مهران انجام شده اما نیاز است که بیش از گذشته به این مرز توجه شود.

وی خواستار توجه بیشتر به تعداد کمی و کیفی روحانیون و مناطق روستایی و دورافتاده استان شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان