جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در تعمیرات اساسی امسال عملیات تخلیه و شارژ مجدد کاتالیست راکتورهای واحد بازیافت گوگرد و ماده جاذب بسترهای نم زدایی واحد بازیابی اتان برای اولین بار بصورت مکانیزه انجام شده است.




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از روابط عمومی شرکت‌ پالایشگاه گاز ایلام، روح اله نوریان اظهار داشت: دوره‌های قبلی، بسترها به روش سنتی تخلیه و شارژ می شدند که با برنامه ریزی های صورت گرفته و مذاکره با شرکت های دانش بنیان، این دوره تصمیم به استفاده از روش تخلیه و شارژ بصورت مکانیزه شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این موضوع از خدمات تخصصی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بومی استفاده شده است، افزود: استفاده از این روش علاوه بر بهبود شرایط زیست محیطی به جهت جلوگیری از پراکندگی گرد و غبار مواد شیمیایی در فضای آزاد در حین تخلیه مکانیزه، عدم نیاز به حضور نفرات در فضای بسته در حین عملیات شارژ بستر و تاثیر مستقیم بر کاهش زمان تعمیرات اساسی در مقایسه با دوره‌های پیشین را در پی دارد.

نوریان به سایر مزایای مکانیزه شدن این موضوع اشاره و تاکید کرد: توزیع یکنواخت مدیا در لایه‌های مختلف بسترها به دلیل استفاده از روش مکانیزه و سرعت مناسب و بدون وقفه به جهت عدم نیاز به تعویض نفر داخل بستر و با سرعت بارگیری هشت تن در ساعت در زمان شارژ، جلوگیری از تعطیلی دیگر جبهه‌های کاری به دلیل کاهش قابل ملاحظه تولید گرد و غبار در حین عملیات تخلیه و شارژ بسترها و  کاهش زمان تمیزکاری و آماده شدن آنها جهت آغاز عملیات بارگیری و غیره می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: در تعمیرات اساسی امسال، سه بستر نم زدای گاز و ۲ بستر کاتالیستی بازیافت گوگرد به صورت کامل و لایه بالایی یک بستر کاتالیستی دیگر به میزان مجموع ۲۲۰ تن تخلیه و شارژ شدند.

وی از همکاری واحدهای مهندسی، حمل و نقل، بازرسی فنی، انبار، ایمنی، بهره‌برداری و سایر واحدها برای انجام موفقیت‌آمیز این عملیات قدردانی کرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان