جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |فرماندار چوار گفت: رسانه‌ها با بهره‌گیری از توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی خود می‌توانند ظرفیت های شهرستان را به درستی معرفی کرده و در توسعه منطقه اثرگذار باشند.



به گزارش آفتاب ایلام،«ابراهیم یعقوبی» روز چهارشنبه ( ۱۹ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان چوار به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به اهمیت و نقش تعیین کننده رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه ها تمام ظرفیت خود را در جهت خدمت و توسعه شهرستان به کار گیرند.

وی گفت: همه خبرنگاران و فعالان رسانه ای و فضای مجازی شهرستان با هر سلیقه و دیدگاهی در حل مشکلات شهرستان و مردم آن هم راستا و هم جهت بوده و تنها دغدغه شان کمک به کاهش مشکلات شهرستان باشد.

یعقوبی اضافه کرد: خبرنگاران با ایجاد تفاهم و وحدت در بین مردم و مسوولین به اهداف عالی خدمت رسانی و رشد و توسعه شهرستان کمک می کنند.

فرماندار چوار با اشاره به حضور و فعالیت  قابل توجه و چشمگیر خبرنگاران شهرستان تصریح کرد: تولید اخبار پرمحتوی و باکیفیت، ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه و ارائه راهکارهای اصولی برای برطرف کردن مشکلات مردم با وجود پتانسیل های موجود در شهرستان از اهداف و رویکردهای اصلی خبرنگاران باشد.

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان بودجه سال ۱۴۰۱ به شهرستان چوار

فرماندار چوار در ادامه از اختصاص ۹۰ میلیارد تومان بودجه امسال به شهرستان خبر داد و گفت: مبلغ ۸ میلیارد از این اعتبارات جهت تکمیل مسجد جامع شهرستان هزینه خواهد شد.

«ابراهیم یعقوبی» با بیان اینکه یکی از اولیت های دولت سیزدهم توجه به مناطق روستایی می باشد خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های عمرانی و طرح های هادی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اولویت روستاهایی که ظرفیت بالای ۲۰ خانوار دارند در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای حل مشکل کم آبی شهرستان چوار یادآور شد:مخزن دو هزار متر مکعبی بتنی ذخیره آب شرب چوار، با اعتبار پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، از محل اعتبارات طرح ملی ارتقاء کیفی و آبرسانی در شهر چوار احداث خواهد شد.
وی ادامه داد : پروژه خط انتقال روستاهای گلزار حداد هرکبود و گله جار، و تعویض شبکه برای روستای دارتوت در حال انجام بوده و احداث مخزن ۷۰۰ متر مکعبی چغاکبود، ساخت مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و تعویض شبکه برای روستای میرمکان بولی به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد:یک میلیارد تومان جهت مخزن های چوار و روستاها هزینه شده و در بودجه سال آینده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت کمک به بحث آبرسانی سیار و رفع مشکل مخازن روستایی شهرستان برآورد شده است.

«یعقوبی »همچنین مرمت و بازسازی جاده ها را از دیگر مسائل در شهرستان چوار بر شمرد و گفت: با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان جهت آسفالت راه چوار _ ایلام و همچنین ۱۱ میلیارد تومان جهت مرمت و بازسازی و آسفالت راه روستایی حاج بختیار _ بان سرو به پیمانکار واگذار شده اند.

وی ضمن تقدیر از تلاش های مستمر استاندار و معاونین استاندار در حوزه شهرستان افزود: استاندار ایلام نگاه ویژه ای به این شهرستان نو پا داشته و در بحث اربعین نیز مبلغ هفت میلیارد تومان با حمایت استاندار و معاون عمرانی به این شهرستان اختصاص داده شد.

در این دیدار خبرنگاران و مدیران مسئول رسانه ها با معرفی حوزه فعالیت خود، به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
در ادامه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از خبرنگاران شهرستان توسط فرماندار تجلیل به عمل آمد.
شهرستان چوار با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت، دارای ۴۷ روستای دارای جمعیت و ۴۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق است و طبق آخرین سرشماری‌ها ۲۸ هزار نفر ساکن و شناور ساکن این شهرستان هستند.

شهرستان تازه تاسیس چوار در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان