پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی:

ایثار و شهادت بارزترین جلوه امر به معروف و نهی از منکر است

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۳ چاپ کدخبر: 18654

آفتاب ایلام |نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه خدمت به ایثارگران نباید به شعار ختم شود، بلکه باید اجرایی و عملیاتی شود.






به گزارش آفتاب ایلام، علی‌اکبر بسطامی در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و یارانش و هم‌چنین گرامی‌داشت هفدهم مردادماه سالروزشهادت شهید صارمی و روز خبرنگار فلسفه قیام امام حسین(ع) را احیاء امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: ایثار و شهادت بارزترین جلوه امر به معروف و نهی از منکر در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به دو ماموریت مهم موجود در قوانین بالادستی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ شهادت و ایثار و تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران دو ماموریت بسیار مهمی هستند که در راستای اجرای فرامین معظم له باید اجرایی شوند.

نماینده مجلس یازدهم در شورای‌عالی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار کشور عدم اجرای قانون را مهم‌ترین مشکل ایثارگران خواند و تصریح کرد: به موجب قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، کلیه دستگاه‌های اجرایی استان که تا کنون نسبت به اجرای بند "و" تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تسری آن به بند "و" تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران غیر رسمی اقدام نکرده‌اند، ملزم به اجرای مواد این قانون به‌صورت صد درصدی هستند.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تصریح کرد: مجموعه مصوبات مجلس شورای اسلامی در قالب بودجه و سایر مصوبات، از سوی نمایندگان ملت در بهارستان رصد می‌شود، همچنین در خصوص مصوبات ایثارگری، کمیته‌ای به نام "ایثارگران" که بنده نیز عضو آن هستم، نظارت بر اجرای مصوبات را برعهده دارد و ان‌شاءالله با استفاده از جایگاه نظارتی مجلس، بتوانیم دستگاه‌های دولتی را مجاب به اجرای قانون کنیم.

بسطامی افزود: ارائه خدمت به ایثارگران نباید به شعار ختم شود، بلکه باید اجرایی و عملیاتی شود و مشاوران امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی وظیفه سنگینی در این زمینه بر عهده ‌دارند.

بسطامی هم‌چنین در این نشست از عدم توجه اکثر ادارات، سازمان‌ها و نهادها به موضوع مناسب سازی فضاها و معابر برای جانبازان و معلولان انتقاد کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی جامعه به‌ویژه در ادارات و سازمان‌ها ضروری است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان