شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |امام جمعه ایلام گفت:عاشورا، ریشه‌های انقلاب اسلامی ما و رمز پیروزی و بقای آن است.


به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، «اله نور کریمی تبار» امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۱ مردادماه اظهار داشت:امام حسین (ع) با شهادت خود اسلام ناب محمدی را حفظ کردند زیرا در پرتو نهضت عاشورا آزادی‌خواهی، ذلت‌ستیزی و شهادت‌طلبی، که برای مبارزه با دستگاه جور لازم است، پررنگ‌تر گردید، با تاسی از نهضت حسینی حس انتقام گیری از ستمگران و یزیدیان زمان در روح شیعه دمیده شده و لحظه به لحظه به دنبال انتقام‌گیری از یزیدیان زمان خود هستند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا، ریشه‌های انقلاب اسلامی ما و رمز پیروزی و بقای آن است افزود:شکل گیری انقلاب اسلامی،پیروزی در دفاع مقدس ومقاومت در برابر تحریم های ناجوانمردانه ی دشمن از برکات قیام امام حسین (ع) است.

«کریمی تبار» ادامه داد:امید به آینده ی درخشان،انتظار فرج امام زمان (عج) که منجی عالم بشریت و منتقم خون امام حسین (ع) نیز از برکت این نهضت است.


خطیب جمعه ایلام گفت:هر چند در کنار این نهضت پاک و باعظمت دشمنان برای مشابه سازی و آسیب زدن به آن تعدادی خودباخته به عنوان شیعه ی انگلیسی را به خود جذب کرده اند،که می خواهد با اختلاف افکنی در ایام محرم این شور حسینی را در بین شعیان کمرنگ کند،پایه و اساس این تفرقه‌افکنی در لندن بوده و هزینه‌ی عزاداری های تفرقه انگیز را از آنجا میگیرند،ولی نمی داند که هر کاری که کند عشق مردم نسبت به امام رئوفشان کمرنگ تر نخواهد شد.

«اله نور کریمی تبار» با بیان اینکه عزای امام حسین (ع) مقدمه جهاد است تأکید کرد: امروز برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش برای حفاظت از کاظمین وسوریه و نجف و ... نرفتند و از مردم یمن دفاع نکردند،و طرفدار ظالم هستند تا زمانی که سود می‌برند پای کار عزاداری‌ها هستند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: نهضت عاشورا این پیام را برای مسلمانان جهان دارد که مبارزه با ظلم و جور، مبارزه ای تمام نشدنی است و تا استقرار پرچم جهانی اسلام در سراسر جهان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه قمه زنی باعث شد خیلی از نگاه ها به سمت تشیع و امام حسین(ع) عوض شود افزود: قمه‌زنی از بدعتهای عزاداری محرم است که از سوی استعمار انگلیس با سوء استفاده از عشق شیعیان به امام حسین(ع) به منظور دریافت مجوز برای سیطره هرچه بیشتر مسلمانان آموزش داده شد.

نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه ایلام پرتاب ماهواره "خیام" با وزن ۶۰۰ کیلوگرم در روز سه شنبه هفته گذشته را یکی از افتخارات دیگر جمهوری اسلامی خواند و افزود:این ماهواره هر چند با کمک روسیه پرتاب شده اما کاملا ایرانی و ساخت دانشمندان کشور بوده و از داده‌ها و تصاویر ارسالی آن در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها و مدیریت حوادث غیرمترقبه و نیروهای دفاعی استفاده شود.

وی افزود:داده‌های ماهواره‌ای ماهواره "خیام" تنها در خاک جمهوری اسلامی ایران و تحت مدیریت سازمان فضایی ایران است و مهندسین و محققین ایرانی در آن مستقر هستند.

کریمی تبار تصریح کرد:این توانمندی در کنارقدرت پهبادی و موشکی، پیامی که برای دشمن دارد این بوده که دست از ستیزه جویی با جمهوری اسلامی بردارند و قدرت رویارویی با ایران را ندارد و بیخود خود را در مقابل کشور ما قرار داده و ایجاد مزاحمت می کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه خداوند افتخار خادمی زوار امام حسین(ع) را روزی ما در استان ایلام کرده است، یادآور شد: این افتخاری بزرگ است که استان ما به عنوان پایتخت خادمان زائران امام حسین(ع) است و این افتخار در عمل مردم خوبمان نمود پیدا کرده و در عمل نشان خواهند داد، اربعین امسال با اربعین سال های گذشته متفاوت است، به خاطر محدودیتی که کرونا ایجاد کرده بود، امسال مشتاقان زیارت امام حسین(ع) فراوانند و بیش از سال های گذشته خواهد بود و از طرفی هم گرمای هوا آزاردهند ه است و بایستی متناسب با افزایش جمعیت و هوای گرم، تلاش کرد به زوار خدمات رسانی شود.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار ابراز کرد: کمک های خالصانه مردم بایستی سازماندهی شود و هم هدفمند در اختیار  زوار قرار گیرد، مسئولان محترم تلاش های خوبی کرده اند اما کافی نیست، در فرصتی که وجود دارد موانعی که هست، بایستی برداشته شود، به ویژه در مسائل فرهنگی، اسکان، تعذیه و حمل و نقل باید تدابیر لازم اندیشیده شود، هرچند تمام مرزها در اربعین امسال، به  روی زائرین باز است اما خداوند متعال یک ویژگی به استان ما داده است که اکثر به اتفاق زوار،  تمایل دارند از مرز مهران تردد کنند و به همین اندازه مسئولیت ما هم افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان