جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام | زائر حسینی شدن زاییده عشق است. عشقی که نیروزا، نشاط انگیز و عامل شکفتگی احساس‌ها ، عاطفه‌ها و استعدادهای مرموز درون روح آدمی است .
هیچ دری را زائر حسینی شدن نمی زند، مگر این که به رویش گشوده می‌شود و زائر حسینی شدن بلند ترین قله تعبیر را در شب ظلمانی عقل در پرواز عشق می یابد، این عشق سال‌ها است که استان ایلام را معبری برای رسیدن به معبود خود یافته است.
آن چه امروز ایلام را بعنوان نماد و نمود خادمان حسینی در جهان شناخته شده کرده است از برکت قدوم "زائران حسینی" بوده و هست .
اراده مردمی که ایثار را فهم کرده و به اخلاص رسیده‌اند تا خاک پای زائران حسینی را توتیای چشم کنند نیز به انتخاب معبر برای رسیدن به مراد و معبود و معشوق آنچنان به دل نشسته تا پیش بینی‌ها از حضور 5 میلیون زائر حسینی خبر داده و حضور بیشترین زائر از معبر ایلام خواهد بود و مرزی که در دوران 8 ساله جنگ توانسته است این نام را بر خود بگدارد که "مهران را خدا آزاد کرد" وبر ورودی آن نوشته شده است" با وضو وارد شوید".
حال اگر صاحب منصبی ناتوان در جذب اعتبارات بوده است و تصورش آن است که با مدیریت وی اربعین به فرجام می رسد سخت در اشتباه و در تفکر خود تجدید نظر کند چرا که ؟ سال‌ها است مردم ولایتمدار ایلامی از آن زمان که سیل زائران حسینی بدون وجود ستادهای رنگا رنگ مرزهای ایلام را در نوردید تا به در مراسم اربعین حسینی حضور یابند و مردم ایلام خانه و کاشانه خود را مامن زائران حسینی کردند و بدون کمک دولت پذیرای زائران بودند تا امروز که انواع و اقسام ستادها تشکیل شده است و می‌شود یک نام همیشگی و مداوم با عشق و گمنام پذیرای زائران حسینی است و آن نام "مردم" است و "مردم".
آنان که توصیه به سکوت در برابر برخی ناتوانی‌های مدیران می کنند و ناتوانی‌ها را "ریسک مدیریتی " می نامند و یا بر این باورند که بی آنان این عشق به مقصد نمی رسد راما توصیه به سکوت و نظاره می کنیم تا ببینند که مردم ایلام همنوا با رهبر و امام خود"امام خامنه‌ای" راه‌پیمایی اربعین، را یکی از مصادیق اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه می دانند و بر این باورند که "راه‌پیمایی اربعین قوّت اسلام است، قوّت حقیقت است، قوّت جبهه‌ی مقاومت اسلامی است" و برای تحقق آن که فرمان امامشان است از مال که هیچ از جان خواهند گذشت تا زائر حسینی به مراد خود برسند.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان