سه شنبه، 28 فروردین 1403| 16 April 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام گفت: یک درصد بودجه ۱۴۰۱ دستگاه های اجرایی باید برای الزامات پدافند غیرعامل هزینه شود و از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درخواست داریم که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.



به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، محمد رحیمی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند استان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی عضو شورای پدافند غیرعامل باید در اسرع وقت در خصوص جذب اعتبار این حوزه گزارش ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی هستیم، تمامی کارگروه های شورای پدافند غیرعامل ضمن آمادگی و همکاری لازم با ستاد اربعین ، تهدیدات احتمالی را رصد و پایش کنند.

رحیمی با تاکید بر پیگیری برنامه های ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی، گفت: دستگاه‌ها برنامه آموزشی و نظام آمادگی و رزمایش در برابر تهدیدات احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه به نقش صدا و سیما استان در زمینه آگاهی سازی و اطلاع رسانی الزامات پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای استان می تواند با تولید و پخش برنامه های آموزشی نقش بسزایی در آگاهی بخشی به مردم ایفا کند.

رحیمی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی با کارگروه قضایی و حقوقی در راستای نظارت بر مصوبات و اهداف و ماموریت های محوله همکاری لازم بعمل آورند.

وی با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل در همه زمینه‌ها بویژه در ساخت و سازها و شهرسازی، افزود: شهرداری ایلام در برنامه ریزی و طراحی توسعه شهری باید علاوه بر تعیین کاربری ها و فضاهای مورد نیاز شهر، با سازماندهی فضاهای مناسب و ارتباطات عملکردی و ساختاری ویژه، اقدامات از پیش اندیشیده ای برای حفظ جان مردم در مقابل تهدیدها اتخاذ کند. 

رحیمی همچنین با تاکید اخذ مجوز شرکت های مهندسین مشاور استان در حوزه پدافند غیرعامل توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، از شهردار ایلام نیز خواست برای تکمیل طرح جامع پدافند شهر ایلام در اسرع وقت اقدام کند.

گفتنی است در این نشست مقرر شد نهادها و ادارات تمهیدات و آسیب ها در حوزه پدافند غیر عامل را جمع بندی و به این شورا ارائه کنند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان