جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

عملیات بهسازی مسیر های منتهی به مرز مهران تا یک هفته قبل اربعین انجام می شود

۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۶:۲۳ چاپ کدخبر: 18737

آفتاب ایلام |معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به کارهای صورت گرفته در سطح جاده های استان جهت سهولت در تردد زائران در روزهای منتهی به برگزاری اربعین حسینی(ع) گفت: عملیات بهسازی مسیرهای ارتباطی منتهی به مهران و پایانه مسافربری شهید حاج قاسم سلیمانی در حال انجام است و در تلاشیم این اقدامات تا یک هفته‌ قبل از اربعین به اتمام برسند.

به گزارش آفتاب ایلام ،داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران در گفتگو اختصاصی با خبرنگار آفتاب ایلام اظهار داشت: امروز بازدیدی از پایانه های مرزی شلمچه،چذابه و مهران صورت گرفت و با به پیش بینی بیشترین تردد زائر از مرز مهران می طلبید که سازمان بیشترین اقدامات خود را در این مرز انجام دهد.

وی افزود: کارهای عمرانی که از قبل برنامه ریزی شده و اعتبار آن ابلاغ شده بود در حال انجام است،در تلاشیم این اقدامات تا یک هفته‌ قبل از اربعین به اتمام برسند.
داریوش امانی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای دو مسئولیت نگهداشت و ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، در مسیرهای منتهی به مرزها را در دست انجام دارد خاطرنشان کرد: برای سال آینده هشت کیلومتر باقی مانده مسیر ایلام به مهران با عنایت وزارت راه و شهرسازی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش تردد و جمعیت زائرگفت: با توجه به گرمای هوای مهران در اربعین امسال اقداماتی در خصوص سایه بان، مه پاش وافزایش ظرفیت پایانه و گیت‌های اضطراری برای مواقع ضروری و آمادگی کامل پایانه‌های مرزی برای استقبال از زائران اربعین در نظر گرفته شده است .

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در این خصوص نیز در پایانه مرزی مرزی ۶۰ گیت،شلمچه  ۴۸گیت و چذابه ۲۴ گیت جهت عبور زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

داریوش امانی با اشاره به هم‌زمانی پایان فصل سفرهای تابستانی با ایام اربعین افزود: ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای رفت و برگشت زائران آمادگی دارد.

وی افزود:مرزهای شش گانه شامل شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند. همچنین دو مرز میرجاوه و ریمدان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش آفتاب ایلام،شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان