جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، پیاده‌روی اربعین چند سال تعطیل شده بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال انگیزه سفر برای زائران بالا باشد.



به گزارش آفتاب ایلام، محمد مخبر ظهر امروز در ادامه برنامه بازدید از پایانه‌های مرزی غرب کشور با حضور در شهر مهران، از بخش‌های مختلف پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته برای رفاه حال زائران امام حسین (ع) قرار گرفت.

در این بازدید که استاندار ایلام و سایر مسئولان استانی نیز حضور داشتند، گزارشی از نحوه ارائه خدمات در حوزه سلامت و ایمنی زائران، احداث جاده، ایجاد سایه‌بان و مه‌پاش در پایانه مرزی، ایجاد پارکینگ برای خودرو، تامین آب شرب و برق پایدار و تجهیز امکانات برای اسکان زائران ارائه شد.

همچنین معاون اول رئیس جمهور با حضور در جمع مردم، به گفت و گو با آنان پرداخت و دستورات لازم برای تسهیل در تردد زائران را صادر کرد.

در ادامه این بازدید، مخبر طی سخنانی در جمع مسئولان استانی و محلی در پایانه مرزی با اشاره به اجر معنوی خدمت رسانی به زائران اربعین گفت: اقدامات خوب و جهادی در این ایام برای تسهیل سفر زائران امام حسین (ع) انجام شده ولی حتما باید اقدامات تکمیلی انجام شود.

وی خطاب به مسئولان افزود: سعی کنید مردم را برای مدیریت و ساماندهی خدمات به زائران به میدان بیاورید چرا که صاحب اصلی این رویداد بزرگ مردم هستند و البته دولت هم تمام تلاشش را می کند تا این سفر برای مردم ارزان و راحت  باشد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا امکانات و‌ تجهیزات فراهم شده در مرز برای تداوم خدمات رسانی به زائران در سال های آینده به خوبی نگه داری و همچنین امور مختلف در طول سال به طور مداوم پیگیری شود.

مخبر همچنین در حاشیه بازدید از این پایانه مرزی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بازدید خود از پایانه مرزی خسروی اظهار داشت:  امکانات رفاهی مطلوبی در پایانه مرزی خسروی و تمرچین مستقر شده و از مردم و زائرین می خواهم حتی المقدور برای آسایش و رفاه حال خودشان سفرشان را طوری مدیریت کنند تا بتوانند از امکانات در مرزها بهره مند شوند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تجهیز امکانات و تمهیدات رفاهی در پایانه مرزی شهید سلیمانی شهر مهران خاطرنشان کرد: در این پایانه مرزی برای تأمین آب و برق اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط برای توسعه حمل و نقل عمومی فراهم شده است.

مخبر با یادآوری اینکه به دلیل محدودیت های کرونا در سالهای اخیر مراسم اربعین به شکلی محدود برگزار شده بود، گفت: امسال مردم انگیزه بالایی برای سفر به کربلا و شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین دارند و امیدوارم ما هم بتوانیم شرایط مطلوبی را برای زوار فراهم کنیم.

وی با قدردانی از استاندار و مسئولین استان و مدیران پایانه مرزی گفت: انصافاً کارهایی که انجام آنها به طور معمول شش ماه تا یکسال طول می کشید با اقدامات جهادی ظرف چند هفته انجام شده که این به برکت امام حسین (ع) و مجاهدت خادمین زوار است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور تاکید دارد که این سفر برای زائران به شکل آسان، ارزان و امن انجام شود، گفت: برای تحقق این امر تصمیمات لازم اتخاذ شده و اگر کمبودی در این زمینه وجود داشته باشد به زودی برطرف خواهد شد.

وی با اذعان به ‌برخی کاستی‌های در این مرز و تلاش برای رفع این مشکلات ‌تا قبل از اربعین تصریح کرد:‌ دولت ‌تمامی امکانات را در اختیار ستاد اربعین قرار خواهد داد ‌و کمک و همراهی لاز‌م را خواهد داشت.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان