جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
مدیرکل استاندارد ایلام ؛

 ۱۶۹ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۱۶:۴۱ چاپ کدخبر: 18778

آفتاب ایلام |مدیرکل استاندارد ایلام گفت: طی یکسال گذشته ۱۶۹ هزار و ۸۴۳ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.


 

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

وی افزود: همچنین ادر این بازه زمانی(شهریور ۱۴۰۰ تا کنون) برای هزار و ۷۸۱ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: ۲ هزار و ۲۰۷ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

همتی تاکید کرد: این مدت( سال گذشته تاکنون) صدور و تمدید ۷۴ پراونه کاربرد علامت استاندارد، ۶ هزار و ۵۲۷ مورد بازرسی، ۷۵۳ مورد نمونه برداری از مراکز تولید و عرضه کالا انجام شده است.

به گفته وی، ۳۴ مورد صدور گواهی تایید تجهیزات بازی، ، ۵۸۱ مورد آزمون نمونه تولید و طرح طه، و هفت مورد صدور گواهی حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی از دیگر اقدامات این اداره کل در طی یکسال گذشته بوده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان