جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام | مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: استان ایلام دارای ۲ هزار و ۹۲ تعاونی فعال با یک هزار و ۸۱۰ عضو است که ۳۵ درصد اعضا را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می دهند.

 
 
 
 




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،نورالدین الیاسی روز شنبه در گفت و گو یی ضمن گرامیداشت هفته تعاون اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۹۴۸ نفر در تعاونی های استان در بخش های مختلف اقتصادی اشتغال دارند.

وی افزود: طی یک سال دولت سیزدهم ۵۵ تعاونی با اشتغالزایی ۵۷۵ نفر در استان تشکیل شده است که در هفته تعاون هفت شرکت تعاونی با اشتغالزایی ۱۲۷ نفر و سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

الیاسی یادآور شد: همچنین در راستای توسعه و ترویج فرهنگ تعاون روز یکشنبه سیزدهم شهریورماه همزمان در سراسر کشور مراسم افتتاح نمادین ۴۵۷ تعاونی با مشارکت ۲۱ هزار و ۴۳۳ عضو و با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۶۸۶ نفر با حضور مقامات کشوری انجام می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ایلام به اهمیت آموزش های مدیریتی و تخصصی جهت پایداری تعاونی های استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تعاونی ها بیش از ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش در زمینه مدیریتی، حقوقی و تخصصی به تعاونگران و کارشناسان بخش تعاون ارائه شده است.

الیاسی به نقش فعال زنان در تعاونی ها اشاره کرد و افزود:نقش زنان و حضور ۳۵ درصدی آنان در بخش تعاون حائز اهمیت است و این نسبت در بخش تعاون به ویژه تعاونی های صنایع دستی، فرش دستباف، گلیم نقش برجسته، بیانگر نقش مهم آنان در توسعه تعاونی ها و ایجاد اشتغال است.

وی به دیگر فعالیت‌ها ی این اداره اشاره کرد و گفت: میزان تعهد اشتغال استان ایلام در سال ۱۴۰۱ در سامانه ملی رصد اشتغال کشور ۶ هزار و ۶۷۱  نفر می‌باشد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن محقق شده و ایلام رتبه برتر کشور را در مقایسه با سایر استان ها، کسب کرده است که این عملکرد نتیجه  همراهی و همکاری مدیران دستگاه های اجرایی، فرمانداران، شرکت های دولتی و غیر دولتی، بانکها و موسسات استان در پرداخت به موقع تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه، تسهیلات کسب کار روستایی و مشاغل خانگی بوده است.

الیاسی بیش از ۱۱ هزار بازرسی از کارگاه ها در راستای صیانت از نیروی کار، رسیدگی به سه هزار و ۲۲۴ پرونده شکایتی و کاهش اطاله دادرسی ها، تشکیل ۳۸ خانه بهداشت کارگری و ۱۴ کانون یاریگران تولید در سطح کارگاه ها، شناسایی ۲ هزار و ۹۲۳ نفر از نیازمندان در اجرای دستورالعمل فقر مطلق، افزایش تشکل های کارگری و کارفرمایی به ۱۳۲ تشکل، پاسخگویی به چهار هزار و ۲۰۰ نفر  از معترضین در طرح عادلانه سازی یارانه ها بصورت حضوری و تلفنی، بهره مندی ۳۸۲ نفر از مشوق ها و سیاست‌های فعال بازار و صدور چهار هزار و ۸۱۸ مجوز مشاغل خانگی را بخشی دیگر از خدمات این اداره کل در یکساله دولت سیزدهم ذکر کرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان