پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام گفت: هزار و ۲۰۵ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلامی تا پایان مردادماه سال جاری بیمه این صندوق شدند.

به گزارش آفتاب ایلام ،روح اله سرواندام روز پنچشنبه اظهار داشت: تا پایان مرداد سال گذشته ۷۵۶ نفر از بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام استفاده کردند که این میزان در سال ۱۴۰۱ به هزار و ۲۰۵ نفر معادل ۱۶۰ درصد رسیده است.

وی با بیان این که ۲۸ کارگزاری در سطح استان وجود دارد، افزود: مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام، ۳۶هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ایلام گفت: بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران صندوق در دست اقدام است که ایلام به عنوان پایلوت نیز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

سرواندام ادامه داد: کمترین حق بیمه برای یک سال در این صندوق ۶ میلیون ریال و حداکثر ان نیز مبلغ ۱۵ میلیون ریال است و عضویت در این صندوق بیمه‌ای دارای شرایط سنی و سکونت‌ است.

سرواندام اضافه کرد: شرط سنی یعنی تنها افراد ۱۸ تا ۵۰ سال امکان عضویت در این صندوق دارند، در گذشته افراد بالای ۵۰ سال نیز امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را داشتند اما از سال ۱۳۹۶ که بازنشستگی پیش از موعد بیمه‌شدگان این صندوق توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید این شرط نیز محقق شد.

وی یادآور شد: کشاورزان، روستاییان، عشایر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، قالی بافان، رانندگان، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شاغلین فصلی مشمولین این صندوق می باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: در سال ۱۴۰۱ قرارگاه کرامت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تشکیل و مقرر شد یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌ای صندوق قرار بگیرند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز سهم استان ایلام است و تاکنون هزار و ۳۴۰ نفر آن محقق شده است.

سرواندام اضافه کرد: پرداخت مستمری از کار افتادگی یکی دیگر از خدمات این صندوق بیمه‌ای است که در ۲ حالت به فرد تعلق می‌گیرد اولین مورد زمانی که فرد دچار از کار افتادگی ناشی از کار شود که در این صورت بدون در نظر گرفتن زمان پرداخت حق بیمه مستمری پرداخت خواهد شد.

وی دومین مورد را در خصوص افرادی عنوان کرد که به دلیل بیماری دچار از کار افتادگی می‌شوند، برای پرداخت مستمری به این افراد باید یک سال از زمان آغاز پرداخت حق بیمه گذشته باشد و درخصوص پرداخت مستمری فوت به بازماندگان بیمه‌شده نیز قوانین مشابهی وجود دارد.

سرواندام تصریح کرد: امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر وسایر صندوق ها نیز وجود دارد و این موضوع یکی از ویژگی‌های مثبت این صندوق به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان