جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام درنشست ستاد اربعین استان ایلام با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: در مهران ظرفیت پارک برای ۱۰۰ هزار خودرو مهیا شده است.



به گزارش آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا  عصر امروز  در نشست ستاد اربعین استان که به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جانشین معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل انتظامی کشور و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی در مرز مهران برگزار شد، با اشاره به اینکه بدون هیچ اعتباری تاکنون 900 میلیارد تومان در حوزه اربعین هزینه شده است، اظهار داشت: کمبود اعتبارات حرکت ما را در مسیر اربعین متوقف نکرد بلکه با وحدت و همدلی مجموعه حاکمیت در استان و با نگاه و رویکرد جهادی دولت کار و کرامت کارها را به خوبی پیش بردیم.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که همواره سفر ایمن، ارزان و راحت دغدغه رییس جمهور برای زوار بوده اظهار داشت: تمام تلاش خود را بصورت شبانه روزی برای تحقق این مهم بکار بسته ایم‌.

وی ادامه داد: در این راستا ایمن سازی محورهای مواصلاتی در دستور کار قرار گرفت تا رانندگان با آرامش خاطر بتوانند از مسیرهای اربعین در استان تردد کنند.

 بهرام نیا با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای سفری ارزان، گفت: در مهران ظرفیت پارک برای 100 هزار خودرو مهیا شده است  که در پارکینگ خصوصی کرایه روزانه 10 هزار و پارکینگ عمومی 5 هزار تومان در نظر گرفته شد.

وی در ادامه گفت: برای حفظ شأن و تکریم زائران امروز بیش از 170 موکب در حال فعالیت هستند که در آنها غذای گرم میان وعده و شام برای زوار در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد اربعین استان حضور دوباره و پر خیر و برکت معاون اول رئیس در مرز مهران را یک حرکت جهادی و انقلابی خواند و گفت: امروز معاون اول رئیس جمهور دستور دادند 20 میلیارد تومان اعتبار برای ارزاق مواکب تامین شود.

وی با اشاره به پروژه مهم پل صلواتی واقع در مسیر ایلام به مهران، گفت: این پل که نقش مهمی در بازکردن گره ترافیکی و روان‌سازی مسیر دارد ظرف کمتر از 45 روز ایجاد شده و امروز بتن ریزی در حال انجام بوده و نشان دادیم که می توانیم و این همان صرف کردن فعل خواستن توانستن است.

استاندار ایلام با بیان اینکه 8 هزار اتوبوس برای بازگشت زوار به مبدا نیاز داریم، افزود: بیمارستان صحرایی در مهران با توجه گرمای هوا برای ما جابگو نیست که در این راستا 30 کانکس یخچالدار و مجهز به سرمایش نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: آب در پایانه مرزی به اندازه کافی داریم و برای خنک سازی، امروز یک هزار و 200 قالب یخ وارد استان شد.

وی افزود: همچنین 2 لیفتراک نیاز داریم و ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی، اما اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی ما بسیار ضعیف است و نیازمند مساعدت ویژه هستیم.

رییس ستاد اربعین استان ایلام در پایان گفت: طی در خواستی که از معاون اول رییس جمهور در خصوص تامین یخ داشتیم خوشبختانه با دستور ایشان  از وزارت نیرو تماس گرفتند و یک یخساز هفت تنی امشب به مهران خواهد آمد و روزی 800 قالب نیز از استان همدان به استان ایلام ارسال می شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان