جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |وزیر کشور گفت: با توجه استقبال زیاد مردم برای ورود به کشور عراق برای زیارت عتبات، مرز مهران برای زواری که خارج این استان هستند، بسته است.




به گزارش آفتاب ایلام ،احمد وحیدی روز سه شنبه در گیت خروج پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر افرادی که در داخل استان ایلام هستند، مشکلی برای تردد به کشور عراق ندارند و بصورت کاملا روان در حال تردد هستند.

وی افزود: به دلیل حجم زیاد تردد و زیرساخت های ضعیف طرف مقابل، از مردم خواستاریم از استان های مبدا به مرز مراجعه نکنند.

وزیر کشور تاکید کرد: با خالی شدن پایانه های مرزی، تصمیمات و اتخاذ تمهیدات و ایجاد تسهیلات مناسب ، از طریق رسانه ها به استحضار مردم خواهد رسید.

وحیدی ادامه داد: قادر به پذیرش زواری که خارج استان های مرزی هستند، نخواهیم بود.

وی افزود: الان خوشبختانه در مهران ترافیک روان و مشکلی در این راستا وجود ندارد و با مواکب با همه ظرفیت در حال خدمات رسانی هستند.

گفتنی است احمد وحیدی وزیر کشور به همراه مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی و رییس ستاد مرکزی اربعین و استاندار ایلام از صبح امروز تاکنون از تمامی بخش های پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است. شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.



نویسنده: مریم جهانی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان