جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |امام جمعه ایلام گفت:مردم استان ایلام در طول این سال ها نشان دادند چگونه از اربعین و زائران اربعین پاسداری می کنند واین خدمات رسانی و مهمان نوازی مردم استان در این ایام، برگ زرینی در تاریخ استان ایلام است.



به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های امروز نماز جمعه شهر ایلام با بیان اینکه از مهم ترین محورهای زیارت اربعین، بیان فلسفۀ قیام عاشورا است اظهار داشت: امام باقر علیه السّلام در یک فراز از زیارت اربعین به صراحت تمام عرضه می دارد که امام حسین علیه السّلام جان خود را فدا کرد تا انسان ها را از بند تاریکی و گمراهی نجات دهد و به آگاهی برساند و به سوی نور و کمال هدایت رهنمون کند.

نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:مسئولان و دولت برای خدمت به زائران پای کار هستند، از مردم ایلام تقاضا دارم به داد زائران برسند و مشکلات آنها در بحث تغذیه و آب را حل کنند.

وی با اشاره به مهمان نوازی مردم استان خطرنشان کرد:با وجود اینکه هر لحظه جمعیت زوار هر لحظه در حال افزایش است،امکانات محدود است و کمک هایی دولت به استان برای زوارفعلا نرسیده ،مردم ایلام می توانند مثل همیشه با مهمان نوازی خود در صحنه حضور داشته و مشکلات زوار را حل کنند.

وی با بیان اینکه اجرا و ماندگاری دین با نماز خواندن است افزود: اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است و اگر اربعین، زیارت اربعین و بزرگداشت شهدای کربلا در جامعه تحقق پیدا کند، ولایت حاکمیت را به دست می گیرد و در صورت مغفول ماندن آن امامت منزوی خواهد شد.

اله نور کریمی تبار تصریح کرد:اربعین یک سپر قوی و نفوذناپذیر در مقابل هجمه های دشمنان است و نقشی که اربعین و زیارت اربعین در معرفت افزایی حادثه کربلا دارند، بی بدیل است.

وی با اشاره به اینکه در طول سال دشمنان اسلام با تمام امکانات و تجهیزات برای ضربه زدن به دین و دین زدایی از جامعه ما تلاش می کنند،افزود: در ایام اربعین این سیل خروشان عاشقان حسینی همه تبلیغات دشمنان را خنثی می کند.

امام جمعه ایلام گفت:اربعین، دمین روح عدالت و از بین بردن ظلم در جامعه است، آن کسی که در ایام اربعین برای زیارت قدم برمی دارد، روحیه حماسی را خود تقویت می کند و با امام حسین(ع) سنخیت روحی پیدا می کند.

وی افزود:اربعین یک همبستگی ملی در بین امت اسلامی و شیعیان جهانی است، اربعین فراتر از نژاد و رنگ است.محبت اهل یک رشته ناگسستنی است که همه قلب های مشتاقان اهل بیت را بهم وصل می کند.

خطیب نماز جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین حسینی برای مردم استان ایلام نعمت بزرگی بوده و ولایتمداری مردم استان را نشان می دهد افزود: فرهنگ مهمان نوازی مردم استان طی ایام به مردم جهان نشان داده می شود.
مردم استان ایلام در طول این سال ها نشان دادند چگونه از اربعین و زائران اربعین پاسداری می کنند واین خدمات رسانی و مهمان نوازی مردم استان در این ایام، برگ زرینی در تاریخ استان ایلام است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان