پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام گفت:امسال برای اولین بار پرده‌خوانی عاشورا به زبان کودکانه برای زائران خردسال در موکب این نهاد در مهران روایت می شود.

سمیه حیدری در گفتگو اختصاصی با خبرنگار آفتاب ایلام مستقر در مهران اظهار داشت:امسال با توجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه و استاندار ایلام در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی بحث اربعین این اداره کل در حوزه ی این خدمات ،برنامه یی به نهاد کتابخانه های کشور ارائه شد تا در کنار خدمت به زائرین اربعین حسینی ،با اجرای برنامه های فرهنگی در خصوص ارتقاء شعور حسینی ،ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی،ارتقا آگاهی عمومی جامعه برنامه هایی را اجرا کند‌

وی با اشاره به موافقت نهاد کتابخانه ها با این طرح ادامه داد: در این راستا موکب هایی در استان های کرمانشاه ،خوزستان و ایلام برپا شده است.

سمیه حیدری با بیان اینکه موکب استان ایلام در شهرستان مهران راه اندازی شده است، افزود: در کنار اسکان و پذیرایی از زوار که با حمایت آستان قدس رضوی صورت میگیرد برنامه های فرهنگی متعددی سمیه حیدری با بیان اینکه موکب استان ایلام در شهرستان مهران راه اندازی شده است، افزود: در کنار اسکان و پذیرایی از زوار که با حمایت آستان قدس رضوی صورت میگیرد برنامه های فرهنگی متعددی برای نوجوانان ، بزرگسالان و بصورت ویژه برای کودکان ، اجرا می شود.

وی گفت: معرفی کتاب های حوزه اربعین حسینی و کتاب های مذهبی، نقاشی ها از جمله نقاشی پدر مهربانی، خوانش کتاب توسط کتابخوان های برتر کشور در رشته قصه گویی، از جمله برنامه هایی است که برای کودکان بخصوص در زمان استراحت والدین اجرا می شود‌.

مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام، پرده خوانی برای کودکان را از دیگر برنامه های این نهاد خواند و تصریح کرد:پرده‌خوانی، اجرای برنامه عروسکی و قصه‌گویی است. با تلاشی هنرمندانه‌ای چقصه گویان سعی می‌کنند تا به زبانی شیرین و روان موضوعاتی همچون فداکاری، ظلم ستیزی، یاری مظلومان، نذر و..... را برای کودکان روایت کند و با شنیدن و دیدن پرده خوانی با عاشورا آشنا شوند..

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان