پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح مستقر در مرز مهران گفت: روزانه به طور متوسط در هر کدام از مراکز درمانی سیار ۶۰۰ نفر و در مجموع سه هزار نفر زائر خدمات درمانی دریافت می کنند.




دکتر سید هاشم حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون سه مرکز درمانی صحرایی توسط سپاه، ارتش، فراجا و مرکز تخصصی بیماران گرما زده و مرکز درمانی بیماران سرپایی توسط سپاه ایلام در مرز مهران در حال فعالیت است.

وی افزود: هر کدام از سه مرکز اصلی دارای ۳۲ تخت و قابلیت ارتقا تا ۵۰ تخت فعال هستند و دو مرکز بیماران سرپایی و بیماران گرما زده نیز با ظرفیت قابل توجه مشغول خدمات رسانی هستند.

مدیر بهداری رزم ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همچنین دو فروند بالگرد ویژه انتقال بیماران بهداری نیروهای مسلح نیز در مرز مستقر است که در صورت اعلام اورژانس بیماران را به صورت هوایی منتقل می کند.

دکتر حسینی اظهار داشت: در پیک پذیرش این درمانگاه ها در ۱۷ شهریورماه جاری هر کدام از این مراکز درمانی بیش از یک هزار و ۲۰۰ بیمار پذیرش کرد.

وی افزود: اکنون روزانه به طور متوسط هر مرکز درمانی بین ۵۰۰ الی ۶۰۰بیمار سرپایی پذیرش می کند و به آنها خدمات درمانی ارائه می دهد.

مدیر بهداری ستاد کل نیروهای مسلح، تلاش در راستای حفظ سلامت زائران را هدف اصلی این مراکز درمانی برشمرد و گفت: تجدید نسخه بیماران، ویزیت سرپایی، ارائه خدمت به بیماران دارای فشار خون و دیابت نیز از دیگر خدمات این مراکز مستقر در مرز است.

دکتر حسینی با بیان اینکه اکنون چهار نوع تخصص در این بیمارستانها مستقر است و در از مرکز نیز یک پزشک عمومی شبانه روزی فعالیت دارد، افزود: کادر درمانی دیگر نظیر نیروهای پیرا پزشکی، رادیولوژی، آزمایشگاه و نیروهای پشتیبانی نیز حضور فعال دارند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان