پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب استان ایلام گفت: به منظور ساماندهی و مدیریت پساب تولیدی از سرویس های بهداشتی و موکب های پیاده روی اربعین حسینی پروژه جمع آوری و انتقال فاضلاب پایانه مرزی مهران با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در اجراست.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،محمد پیرباوه پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بمنظور ساماندهی و مدیریت پساب تولیدی از سرویس های بهداشتی و موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی(ع) در پایانه مرزی مهران پروژه های با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوبات ریاست جمهوری شامل اجرای خط جمع آوری فاضلاب بطول ۱۰ کیلومتر با لوله پلی اتیلن به قطر ۳۱۵ میلیمتر از ابتدای پل زائر تا پایانه مرزی و یک سیستم پیش تصفیه همراه با ساخت ایستگاه پمپاژ و یک خط انتقال برگشتی بطول ۱۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن با قطر ۳۱۵ میلیمتر از محل پایانه مرزی تا تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران در نیمه اول سال جاری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به عدم زمان کافی با تلاش شبانه روزی پیمانکار بخض خصوصی و همکاری و تلاش مجدانه پرسنل معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب استان ایلام در کمترین زمان ممکن خط رفت به بهره برداری رسید.

پیرباوه پور افزود: با عنایت به اینکه عملیات اجرای سپتیک تانک و ایستگاه پمپاژ تا ایام اربعین به اتمام نمی رسد برای جلوگیری از اثرات ثانویه و رساندن کیفیت پساب با استانداردهای زیست محیطی و مجوز رها سازی به محیط پذیرنده، شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اقدام به ساخت فیلتر چکنده و گندزدایی پساب نموده و در این زمینه با انجام فرایند صورت گرفته بار آلودگی پساب به حد مجاز رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اجرای خط رفت تمامی سرویس های بهداشتی شامل ۵۰ چشمه حمام و ۲۴۰ چشمه دستشویی به این خط اتصال پیدا نمودند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان