شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه محورهای مواصلاتی حوزه اربعین هزینه شده است و تلاش داریم که پس از اربعین نیز این تلاش ها برای تکمیل زیرساخت ها استمرار داشته باشد.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، داریوش امانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار آفتاب ایلام با اشاره به وظایف این سازمان در ایام اربعین اظهار داشت:پیگری زیرساخت‌‌ های حمل و نقل و رفع نواقص جاده های درگیر اربعین،نصب روشنایی، نصب  و نیوجرسی،رفع نقاط پرحادثه ،خط کشی ،آمادگی مجتمع های خدماتی_ رفاهی و آمادگی راهدارخانه ها در مسیرهای منتهی به مرزها با تلاش راهداران جهت سهولت تردد زائران انجام گرفته است.

وی ادامه داد:گشت‌های راهداری نیز به‌صورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حاضر بوده و راهدارخانه ها نیز در صورت نیاز زوار به محوطه به صورت رایگان خدمت رسانی کنند.

وی با بیان اینکه آماده سازی محوطه پایانه های مرزی از دیگر اقدامات این سازمان بود افزود:با توجه به گرمای بی سابقه امسال که احتمالاً ۲۰ سال طول خواهد کشید ایجاد سایبان ها، مه پاش ،تونل های سرد،بازسازی محوطه پایانه شامل آبسردکن‌ها ،افزایش چشمه های دستشویی ،افزایش گیتها،خرید تجهیزات برای گذرنامه(با توجه به اینکه مسیولیت خود سازمان است)،از جمله اقداماتی بود که می بایست ،در زمان محدود انجام گیرد که خوشبختانه به خوبی صورت گرفت.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد :در این راستایک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و تلاش داریم که پس از اربعین نیز این اقدامات برای تکمیل زیرساخت ها استمرار داشته باشد.

امانی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله حمل و نقل پرداخت و گفت: با توجه به حجم زائران امسال ،همانگونه که در جلسه ی ستاد اربعین اعلام کردیم با کمبود جدی ناوگان مواجهه هستیم.

امانی با اشاره اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۱ هزار و ۳۵۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جابجایی زائران را به عهده داشتند تصریح کرد:با توجه به متضرر شدن بخش خصوصی حمل و نقل مسافربری در زمان کرونا ،تعداد زیادی از اتوبوس ها را از دست دادیم و سن اتوبوس ها با توجه به شرایط اقتصادی کشور وعدم نوسازی ناوگان سه سال افزایش یافته است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه امسال حدود ۸ هزار دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران انجام می شود افزود: با مجاهدت شرکت های حمل و نقل مسافری و رانندگان شاهد افزایش ۲ درصدی جابجایی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه جهت رضایتمندی زوار در تلاشیم بستری فراهم شود که ناوگان حمل و نقل عمومی برای برگشت زائران سرویس‌دهی مناسبی داشته باشند. افزود:با وجود بیشترین تردد در مرز مهران ۸۵ درصد ناوگان در مهران و ۱۵ درصد باقی مانده به مرز شلمچه سایر مرزها وارد می شود.

وی گفت: نرخ بلیت‌های اتوبوس برای انتقال زائران اربعین حسینی بر اساس مصوبه ستاد اربعین است و بر اساس این نرخ زائران باید برای بازگشت خود هزینه پرداخت کنند.و در صورت خلاف این امر با متخلفان برخورد خواهد شد‌.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان