جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام گفت: این ستاد در مرز بین المللی مهران با توجه به شدت گرما روزانه ۵۰۰ قالب یخ در اختیار موکب ها قرار می دهد.



به گزارش آفتاب ایلام ،محمد زارع روز چهارشنبه اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه کمک به زائران اربعین اقدامات همه جانبه ای را تدارک دیده است و امسال از مهمترین برنامه ریزی های این ستاد در حوزه تامین آب خنک بوده که چهار میلیون بطری آب معدنی تامین شده است.

وی افزود: برای تامین آب خنک با سردخانه قرارداد بسته شد و آب خنک ذخیره شده آماده و بصورت خنک به زائران تحویل داده شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام ادامه داد: در حوزه یخ و وسایل سرمایشی نیز ۵۰۰ قالب دستگاه یخ ساز تهیه شده و روزانه ۵۰۰ قالب یخ در اختیار مواکب قرار می دهیم و در مواجه با بحرانی که با بسته شدن مرز از جانب عراقی ایجاد شد مایحتاج یخ مواکب تامین و در اختیار آنها قرار گرفت.

زارع یادآور شد: امسال ۳۰۰ هزار وعده غذا طبخ شده که روزانه ۳۰ هزار وعده غذا در مهران بین زائران توزیع و ۵۰ هزار قرص نان نیز پخت شده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از گرمازدگی زائران شربت بصورت گسترده بین مواکب توزیع می شود، تاکید کرد: مواکبی که اقدام به پخش شربت می کردند مایحتاج مورد نیاز در اختیار آنها قرار گرفت.

به گفته وی، از ابتدای اربعین و با آغاز پیاده روی و از طرفی مواجه شدن با بسته شدن مرزها مساجد مهران را به وسایل سرمایشی تجهیز کردیم و برای اسکان زائران ۳۶ دستگاه کولر گازی دیواری و ۲۰ دستگاه کولر گازی ایستاده تامین و در اختیار مراکز و مساجد و حسینیه ها قرار داده شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام بیان کرد: از طرفی بیش از ۱۰۰ هزار وعده غذای آماده بصورت کنسروی در اختیار مواکب شهر مهران  قرار داده شد.

زارع در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمارستان سیار ستاد اجرایی فرمان امام نیز در مرز مستقر شده که این بیمارستان شامل ۲۲ تخت با تجهیزات است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۴۴ چشمه سرویس بهداشتی احداث شد که از این تعداد ۱۰۰ چشمه داخل پایانه و ۴۴ چشمه در شهر مهران و در مناطق پرتردد طراحی و ایجاد شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد: برای خدمات رسانی به زائران پنج روز پس از اربعین در مهران حضور داریم و به زائرانی که در حال بازگشت هستند، خدمات رسانی می شود.

وی در خصوص پایانه برکت نیز اضافه کرد: سایبان پایانه برکت ایجاد و ۲ سایبان به وسعت پنج هزار هکتار آماده شد که با توجه عدم وجود امکانات در پایانه برکت این مکان نیز تعمیر، تجهیز ، بازسازی و وسایل سرمایشی تامین و آماده سکونت برای زائران شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان