جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با تاکید به توجه ویژه به پایانه برکت در انتقال زوار به شهرستان های مبدا،گفت: پنج هکتار دیگر به پایانه برکت الحاق شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،حسن بهرام نیا روز چهارشنبه اظهار داشت: پایانه ۲۰ هکتاری برکت با الحاق پنج هکتار دیگر در حال حاضر ۲۵ هکتار است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام گفت:۲۰ هزار متر مربع سایبان جهت آسایش و رفاه زوار ایجاد شده و تمامی استراحتگاه ها و اقامتگاه ها از نظر تجهیزات سرمایشی مشکلی ندارند.

وی افزود:در حال حاضر حدود یک هزار و ۵۰۰ اتوبوس آماده انتقال زوار هستند و هر زائر پس از برگشت از کربلا ، بلافاصله با این اتوبوس ها راهی محل سکونت خود می شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های های خود در خصوص وضعیت فعالیت مواکب و آشپزخانه در پایانه برکت،‌تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، آستان قدس و دیگر نهادها و گروه ها با ایجاد مواکب به مردم در این پایانه به زوار خدمت رسانی می کنند. 

وی افزود: پل صلواتی در مسیر ایلام به مهران به دهانه ۴۵ متر در ۴۵ روز ایجاد شد.

حسن بهرام نیا با تاکید بر تلاش همه جانبه در طول هشت ماه گذشته افزود:در این مدت ۲۰ کیلومتر آزادراه در مسیر ایلام به مهران ایجاد و علاوه بر آن، ۲۰ کیلومتر دیگر چهار خطه شد.

استاندار ایلام به ایجاد پنج بیمارستان های صحرایی اشاره کرد و افزود: این تعداد توسط سپاه، هلال احمر، ارتش، فراجا و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در پایانه مرزی مهران ایجاد شده و بصورت تمام وقت به زوار خدمت رسانی می کنند و علاوه بر این بیمارستان های صحرایی،اتوبوس آمبولانس و سایر امکانات نیز در پایانه مهران ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ظرفیت اسکان ۶۰ هزار زوار در استان پیش بینی شده است افزود: ظرفیت اسکان در شهرستان مهران ۱۵ هزار، ایلام ۳۶ هزار و سایر شهرستان های زوار پذیر نیز ظرفیت اسکان قابل توجهی در نظر گرفته شده است.

استاندار ایلام با قدردانی از فعالیت اصحاب رسانه استان در کنگره بزرگ اربعین، گفت:رسانه ها در اعتلای فرهنگ اربعین سنگ تمام گذاشتند.

وی ادامه داد: از فراجا، راهور و سپاه و بسیج و همه دستگاه های اجرایی دخیل در خدمت گذاری به زوار تشکر ویژه داریم.



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان