پنجشنبه، 13 اردیبهشت 1403| 02 May 2024

آفتاب ایلام |رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش آفتاب ایلام؛ پیرحسین کولیوند عصر سه شنبه در بازدید از مرز مهران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در داخل کشور بحث امداد و نجات را بر عهده دارد. علاوه بر این مهم به عنوان معین در بحث درمان در کنار وزارت بهداشت قرار دارد.

وی افزود: محل های درمانی هلال احمر آماده شده در مرزهای کشور به وسایل سرمایشی تجهیز شده تا در صورت گرمازدگی زائران در مکان های مناسب درمان شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: دارو و تجهیزات ۲۰۰ گروه جهادی در کشور عراق تامین و ۴٠ مرکز درمانی نیز در این کشور برپا شده است. همچنین مسیرهای مهران تا نجف، چذابه تا نجف، شلمچه تا نجف و مرزهای شمال غربی کشور تا نجف پایگاه امداد و نجات برپا شده است. بیمارستان امام علی(ع) در استان نجف و حکیم نیز در اختیار جمعیت هلال احمر ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: هر ساله مسیر نجف تا کربلا ۵ تا۶ پایگاه امداد و نجات برپا بود اما امسال با توجه به افزایش تعداد زائران این تعداد به ۱۵ پایگاه افزایش یافته است.

کولیوند اضافه کرد: سه بیمارستان بسیار مجهز در مسیر نجف تا کربلا در راستای خدماترسانی به زائران در اختیار جمعیت هلال احمر ایران قرار دارد. علاوه بر این، خدمات سطح ۱، ۲ و ۳ پزشکی در داخل شهر کربلا، کاظمین، نجف، سامرا و امامزاده سید محمد انجام می شود.

وی بیان داشت: جهت انتقال بیماران و مصدومین حوادث ترافیکی و.. که در بیمارستان های عراق هستند تعدادی امبولانس و اتوبوس امبولانس، خودروهای نجات و امدادرسانی در عراق مستقر شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: در راستای خدماترسانی به زائران اربعین حسینی ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات به کشور عراق صادر شده است. در داخل کشور ظرفیت سلامت و بهداشت و درمان امسال چند برابر شده است.

وی عنوان کرد: خدماترسانی به زائران کشورهای پاکستان و افغانستان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در مرزهای شرقی کشور انجام و در محورهای مواصلاتی پوشش ها و حمایت های امداد و نحات برای این افراد انجام می شود.

کولیوند تصریح کرد: با توجه افزایش دمای هوا مصرف سرم برای افراد گرمازده زیاد است و این اقلام از داخل کشور عراق تهیه شده است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و نظارت بر رعایت پروتکل ها، دستو العمل ها و شیوه نامه ها با توجه به هم افزایی که بین ایران و کشور عراق و وزارت بهداشت حشد شعبی و هلال احمر عراق وجود دارد کارت شناسایی عراقی جهت نظارت بر پخت و پز و توزیع غذا برای این افراد صادر شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: همچنین تعداد زیادی آب معدنی و انواع کنسرو جهت پذیرایی از زوار اربعین به کشور عراق صادر و توزیع شده است.

کولیوند در پایان با بیان اینکه سلامت زائران برای جمعیت هلال احمر از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: هر جایی به کمک این جمعیت نیاز باشد در کنار دستگاههای خدماترسان هستیم.

به گزارش آفتاب ایلام ،پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور عصر سه شنبه به منظور بازدید از زیرساخت های هلال احمر وارد مرز بین المللی مهران شد.
انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان