جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت:به دلیل بیشترین تردد زوار در استان ایلام،۱۱۰ غرفه صنایع دستی ویژه ایام اربعین در ایلام دایر شده است

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ، صبح امروز علی اصغر شالبافان حسین آبادی در بازدیداز غرفه های صنایع دستی و سوغات محلی واقع در کمربندی شرقی ایلام در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علاوه بر راه‌اندازی پویش هرخانه، یک‌موکب برای رفاه حال ،اسکان و پذیرایی از زائران در استان هایی مسیر منتهی به مرزها اظهار داشت: در استان هایی که در مسیر حرکت زائران اربعین قرار دارند غرفه ها و نمایشگاه های صنایع‌دستی و سوغات محلی دایر شده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام نیز با توجه به اینکه میزبان بیشترین زایر اربعین است۱۱۰ غرفه و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در محل مجتمع ایستگاه های صلواتی پرتردد دایر است.

وی با تاکید بر اینکه این غرفه ها با هدف معرفی و آشنایی هر چه بیشتر با پتانسیل های صنایع دستی در حوزه ی گردشگری استان می باشد خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت به مسافران، زمینه فروش صنایع دستی تولیدی استان را فراهم کرد.

علی اصغر شالبافان حسین آبادی تصریح کرد: با پیگیری های وزارت در خصوص بیمه هنرمندان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی از روز گذشته مجددا برقرار شد.

وی با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه های متعددی جهت راه اندازی بازاچه های دایمی صنایع دستی تدوین کرده است، افزود: اقداماتی جهت ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی و سوغات محلی در سراسر کشور به ویژه مناطق مرزی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان