پنجشنبه، 30 فروردین 1403| 18 April 2024

آفتاب ایلام |فرماندار چوار گفت: روستاییان، دامداران و عشایر شهرستان چوار نگران تهیه آرد نباشند.

 


  


به گزارش آفتاب ایلام؛ ابراهیم یعقوبی با اعلام اینکه فرمانداری به مسئله توزیع آرد بین عشایر و دامداران ورود کرده است، اظهار داشت: در بازدیدها و سرکشی به مناطق و روستاها و میان دامداران و عشایر چوار متوجه شدم روند اختصاص سهمیه آرد طی سالیان متمادی با بی نظمی، بی عدالتی و اخلال مواجه بوده و روستاییان که ولی نعمتان ما هستند، با قیمت هنگفت در بازار سیاه اقدام به خرید آرد کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه، عدم وجود نظارت مناسب و توزیع خارج از شبکه و به‌نوعی ایجاد بازار سیاه با نرخ آزاد مشکلات عدیده‌ای را برای روستاییان و دامداران و عشایر شهرستان ایجاد کرده است.

فرماندار چوار  با بیان اینکه تأمین مایحتاج مردم در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دورافتاده وظیفه فرمانداری است، گفت: در تلاش هستیم مشکلات تأمین آرد و نان مورد نیاز روستاییان و دامداران و عشایر این شهرستان رفع شود.

وی ادامه داد: فرمانداری چوار بعنوان حافظ منافع مردم به ویژه قشر زحمتکش و پرتلاش روستاییان، دامداران و عشایر بر مبنای نسبت مصرف سرانه و جمعیت شهرستان و معیارهای کارشناسی، روند توزیع آرد را تحت کنترل خواهد داشت.

یعقوبی با اشاره به اینکه برخی واسطه‌ها و سودجویی‌ها مانع از توزیع هدفمند آرد بین عشایر شده بود بیان داشت: برخورد با فروش آرد خارج از شبکه، سودجویی، قانون‌گریزی و ایجاد بستر نامناسب جهت توزیع عادلانه آرد به‌عنوان قوت لایموت روستاییان، عشایر و دامداران در دستور کار فرمانداری قرار گرفته و قطعا با هر فرد و مدیری که در روند توزیع آرد خلل ایجاد کند برخورد قانونی انجام خواهم داد.

وی تصریح کرد: از جمعیت ۵ هزار نفری روستایی و عشایری شهرستان چوار تنها دهستان مورت با جمعیت ۱۱۰۰ نفر دارای نانوایی ثابت می‌باشد و حدودا ۳۹۰۰ نفر دیگر که در مناطق روستایی و عشایری حضور دارند،از نانوایی برخوردار نیستند وروستاییان و دامداران از سهمیه آرد بی بهره هستند، لذا با برنامه ریزی و ورود جدی به نحوه توزیع آرد از این بعد همه روستاییان و دامداران و عشایر شهرستان چوار به تناسب تعداد اعضای خانوار از سهمیه قانونی برخوردار خواهند شد.

فرماندار چوار تصریح کرد: برای اجرای این طرح و بهره‌مندی تمام روستاییان و عشایر و دامداران از سهمیه آرد دولتی لازم است افرادی که پیش از این ساکن روستا و عشایر بوده اند و در حال حاضر در شهر سکونت دارند، از چرخه دریافت سهمیه آرد دولتی خارج شوند تا حقی از عشایر و روستاییان ضایع نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت کریمه آیت‌الله رییسی و خدمتگزاران مردم در حوزه شهرستان از تمام ظرفیت‌های ممکن جهت اجرای عدالت و رفع مشکلات روستاها، دامداران و عشایر در تمام حوزه‌ها استفاده خواهند کرد و از همه شهروندان تقاضا دارم در اجرای این طرح که به منظور احقاق حق روستاییان، عشایر و دامداران اجرا خواهد شد، همراه و یاری‌رسان مجموعه فرمانداری باشند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان