جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان سازنده تمدنی نوین هستند، اضافه کرد: باید مسیر رشد و تعالی دانش آموزان به عنوان گنجینه، خزانه های استعدادی و ذخیره راهبردی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حمید طریفی حسینی روز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس استان در مدرسه دهخدا شهر ایلام اظهار داشت: رویکرد دولت سیزدهم مردمی سازی امور است که باید از این ظرفیت مهم و ضروری در راستای تعالی و پرورش دانش آموزان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خانواده ها رکن اصلی تحصیل دانش آموزان هستند تاکید کرد: حضور خانواده ها طبق این سند باید پررنگ تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: خانواده ها یاور و همراه اصلی مدارس هستند این  همسویی نزدیک خانواده ها با معلمان در زمان کرونا و تعطیلی مدارس شکل جدی تری گرفت و مدرسه عملا به میان خانواده ها رفت.

طریفی حسینی  یادآور شد: اکنون بعد از ۲ سال و با فروکش کردن نسبی کرونا، آموزش ها حضوری شد و البته برای جبران نواقص تعطیلی مدارس، تابستان امسال برنامه ها و رقابت های تحصیلی برای دانش آموزان پایه های مختلف برگزار شد.

وی ادامه داد: ۱۴۰ هزار دانش آموز در این برنامه ها و رقابت های تحصیلی شرکت کردند و ۱۴ هزارنفر نیز به مراحل کشوری راه یافتند.

حسینی طریفی گفت: با ارزش ترین هر فردی لحظات دوران تحصیلی است که هویت و شخصیت سازی هر فردی شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید مسیر رشد و تعالی دانش آموزان فراهم کند و باید نسلی خلاق و مستعد را پرورش کند.

وی گفت: یکی از ضروریات مهم اینکه کادر آموزش باید از جدیدترین متد آموزشی دنیا آگاه باشد و متکی به دانش قدیم نباشد.
معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی افزود: دانش آموزان ویژگی ها و استعداد متفاوتی دارند که بر اساس آن استعداد پرورش یابند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان