پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز بین المللی مهران پس از ۲۰ روز تعطیلی بدلیل تردد زائران از این گذر مرزی، از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگارآفتاب ایلام« روح الله غلامی» اظهار داشت: بدلیل تردد زائران از مرز بین المللی مهران برای حضور در آئین‌های ویژه اربعین حسینی، فعالیت تجاری در این گذر مرزی به مدت ۲۰ روز تعطیل شد. 

وی افزود: با پایان بازگشت زائران اربعین حسینی از این گذر مرزی از دوم مهرماه فعالیت تجاری در این مرز از سر گرفته شد.

غلامی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان شهریور ماه ۷۳۴ میلیون دلار کالا معادل ۵۸۳ هزار تن از مرز مهران به عراق صادر شده است افزود: صادرات کالا در این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۷۳ درصد و از لحاظ ارزش دلاری نیز ۵۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام عمده کالا‌های صادراتی از این مرز را کاشی، سرامیک، آهن آلان، محصولات فلزی، محصولات پلاستکی، تره بار و میوه و ... عنوان کرد.

وی افزود: با از سرگیری فعالیت دوباره گمرک مهران حدود ۷ هزار تن کالا در قالب ۳۰۰ کامیون وارد مرز مهران شده است.

غلامی با اشاره به تعطیلی روز گذشته ( یک شنبه)گفت: نیروهای گمرکات در این زمان برای منطقه بندی محل تخلیه و ترخیص کالاها اقدام کردند تا از امروز ( دوشنبه‌) خروج کامیون ها به سمت عراق انجام شود.

به گزارش آفتاب ایلام، امسال و در ایام اربعین حسینی این گذر مرزی بنابر تصمیم مسئولان ستاد اربعین کشور تا به امروز ( به مدت ۲۰ روز) به علت پیاده روی اربعین حسینی بسته بود.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان