جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

صدور ۲۶ سند رسمی موقوفات در ایلام

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ ۱۰:۰۲ چاپ کدخبر: 18989

آفتاب ایلام |مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ سند موقوفات در ایلام صادر شده است.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام؛ حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی صبح امروز ۶ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه ی وقف برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون و با پیگیری‌های مستمراین اداره کل ،تعداد 26 سند موقوفات با همکاری اداره ثبت اسناد استان اخذ شده است.

وی گفت: ۵ جلد سند جدید مالکیت(به صورت تک برگ) بقاع متبرکه و موقوفات ایلام نیز در این مدت اخذ شد.

«حجت‌الاسلام عزیزی »تاکید کرد:امامزادگان به عنوان بزرگترین پایگاه های فرهنگی در کشور به همت مردم مدیریت می شوند و برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای نسل جوان و اقشار مختلف مردم در صحن مطهر امامزادگان برگزار می شود.

وی گفت: از محل اعتبارهای استانی، ملی، توازن و نفت و گاز مبلغ 80 میلیارد ریال سال گذشته صرف عمران و توسعه و ساخت مساجد و اماکن مذهبی  استان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی امام زاده علی صالح در خرداد ماه سال جاری افزود:عملیات تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی برای امام زاده سید حسن و سایر امامزادگان در سطح استان پیش‌بینی کردیم که امیدواریم سرمایه‌گذار لازم در این خصوص پیدا شود.

عزیزی با اشاره به خدمت‌رسانی موکب آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ایلام به زائرین در ایام اربعین در مرز بین المللی مهران اظهار داشت: روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه اربعین پخت می شد و این تعداد غذا بین مواکب اوقاف ایلام و استان های معین( خراسان شمالی، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی و سمنان) مستقر در مرز مهران توزیع شده است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان